Studiu: când să faci sport pentru a combate insomnia

Studiu: când să faci sport pentru a combate insomnia

Sportul a fost dintotdeauna un antidot eficient împotriva insomniei. Cu toate astea, nu ştiam exact când este cel mai indicat să facem sport pentru a ne putea odihni bine. Şi, cum cei mai mulţi credeau că seara, după lucru, cu 4-5 ore înainte de a adormi este cea mai bună variantă, iată că cercetătorii au venit cu o veste surprinzătoare.

Cercetătorii de la Appalachian State University din Carolina de Nord au demarat un studiu, ale cărui rezultate au fost citate şi de site-ul hindustantimes.com.

Oamenii de ştiinţă au recrutat 20 de adulţi pe care i-au rugat să facă un antrenament moderat, în zile separate, timp de 30 de minute, în jurul orei 7.00 dimineaţa, 1 după amiază şi 7 seara.

În fiecare noapte, somnul subiecţilor studiului a fost atent monitorizat de echipă. Atunci când persoanele au făcut sport dimineaţa s-au trezit de mai puţine ori în timpul nopţii decât voluntarii care lucraseră în timpul după amiezei sau serii.

De asemenea, cei care au făcut sport dimineaţa aveau mai puţin timp somnul REM, cea mai uşoară faza a somnului, în care avem aşa numitele vise de care ne amintim.

Studiul acesta pare a fi completat de altele care au relevat importanta mişcării fizică încă de la primele ore ale dimineţii. Femeile care se trezeau mai devreme erau mai active pe tot parcursul zilei, iar un alt studiu a demonstrat că o plimbare la pas alert în primele ore ale dimineţii ar putea să ne reducă şi pofta de mâncare.

Alte tipsuri pentru a integra mişcarea fizică în programul tău anti insomnie: optează pentru antrenamente moderate, dar regulate şi ţine minte că exerciţiile aerobice sunt de preferat fiindcă măresc cantitatea de oxigem din sânge.

un articol de Marina Rasnoveanu

Comentariul tau

codul de validare