5 reguli de aur in fitness

5 reguli de aur in fitness

Sportul nu dăunează deloc sănătăţii, ba chiar dimpotrivă. Asta ştim cu toţii şi încercăm, pe cât posibil, să facem mişcare fizică regulată tocmai pentru a ne îmbunătăţi calitatea vieţii. Un tonus de invidiat, corp tonifiat, atenuarea stresului, o sănătate mai bună sunt, poate, cele mai cunoscute astfel de beneficii. Totuşi, câteva minute de efort fizic pe zi sau chiar prezenţa regulată la sala de fitness nu ne garantează şi apariţia rezultatelor mult aşteptate. Şi asta pentru că, antrenamentul sportiv are şi el unele reguli nescrise. E adevărat că mulţi le încalcă, alţii le ignoră, însă, mult mai mulţi ştiu că documentarea este primordială odată ce ai decis să faci din sport un stil de viaţă.

Tocmai de aceea, te invităm să citeşti mai jos câteva dintre aceste reguli fitness pe care, poate, nu le ştiai până acum:

1.    Fă din fitness un stil de viaţă şi nu te aştepta la transformări rapide!

Dacă faci sport crezând că, în câteva săptămâni, îţi vei recăpăta silueta de la 20 de ani, nu eşti pe drumul cel bun! Pe lângă faptul că trupul tău nu se va modela peste noapte, îţi vei suprasolicita organismul şi vei resimţi efectele acestui abuz! Fitness reprezintă mai mult un stil de viaţă pentru că, odată ce ai început să faci sport, trebuie să îţi schimbi stilul de alimentaţie, să fii echilibrat în viaţa de zi cu zi, să nu faci excese şi, mai ales, să încerci, pe cât posibil, să nu te abaţi de la acel program de sport. Chiar şi atunci când nu te afli în sala de fitness, fii cât mai activ: înoată când eşti la mare, fă drumeţii la munte sau ia bicicleta spre serviciu.

2.    Variază în permanenţă antrenamentul!

Corpul nostru se adaptează tipului de exerciţii pe care le executăm, acesta fiind şi motivul pentru care, la început, înregistrăm unele rezultate, după care aceste transformări stagnează. Este necesar să diversificăm exerctiiile, nivelul lor de dificultate sau durata. Alege setul de greutăţi reglabile tocmai pentru a creşte gradat greutatea acestora, încearcă aparate noi de la sala de fitness, la cardio nu ocoli bicicleta eliptică, chiar dacă preferata ta e banda de alergat.

3.    Fă stretching după antrenament!

Stretchingul este un tip de mişcare foarte eficient şi benefic: creşte flexibilitatea corpului, îmbunătăţeşte circulaţia sangvină, previne accidentările, are un efect relaxant etc. După terminarea antrenamentului, muşchii corpului nostru sunt încălziţi, aşadar stretchingul are atunci efecte maxime. Cel mai indicat ar fi ca acum să îţi lucrezi mai ales zonele cu probleme.

4.    Încearcă un tip nou de antrenament: Circuit training

Pauzele rare şi scurte, cheia celor mai eficiente antrenamente. Cam aşa s-ar traduce semnificaţia acestei metode, destinate iniţial doar sportivilor de performanţă şi adaptate ulterior sportivilor amatori. În mare, Circuit training reprezintă alternarea seturilor de exerciţii pentru diferite grupe de muşchi. Contrar a ceea ce se ştia până acum, între aceste seturi se încearcă să nu se facă pauze dese sau prea lungi. Absenţa sau diminuarea acestor momente de respiro păstrează pulsul ridicat, ceea ce face din Circuit training atât un tip de mişcare ideal pentru tonifierea corpului, cât şi un eficient antrenament cardio. Eficienţa sporită a acestor seturi de exerciţii fără pauză a fost dovedită şi într-un studiu al Universităţii din Connecticut, având ca temă principală exerciţiile de ridicare de greutăţi. S-a demonstrat, astfel, că persoanele care se odihneau între seturi 1 minut sau chiar mai puţin, înregistrau o creştere dublă a metabolismului, spre deosebire de cei care făceau pauze de 3 minute.

5.    Dacă te simţi rău sau ai dureri în timpul antrenamentului, opreşte-te!

Nu, eficienţa mişcării fizice nu se măsoară în zilele de febră musculară şi nici în gradul de dificultate al exerciţiilor efectuate la sală. Durerea este un semnal că ceva nu este în regulă – fie ai nevoie de odihnă, fie ai nevoie de o ajustare a exerciţiilor, fie ai dat dovadă de prea mult exces de zel. Aşadar, ori de câte ori nu te simţi bine în timpul programului de sport, opreşte-te şi găseşte cauza simptomelor respective.

un articol de Marina Rasnoveanu

Comentariul tau

codul de validare