8 capcane de evitat atunci când ţii dietă

8 capcane de evitat atunci când ţii dietă

Ori de câte ori dorim să dăm jos câteva kilograme sau pur şi simplu să ne revizuim stilul de alimentaţie, recurgem la câte-o dietă minune. Fie că este vorba de planuri care promit rezultate imediate, fie că adoptăm un regim mai echilibrat, aceste “reţete” conţin deseori şi unele capcane. Tocmai de aceea, ar trebui să cunoaştem cele mai frecvente mituri considerate deja adevăruri general valabile. Doar astfel ne putem feri de implicaţiile grave ale unor decizii nefericite.

Citeşte mai jos câteva dintre cele mai importante astfel de capcane pe care trebuie să le evităm în timpul unei diete alimentare:

1.    Nu te înfometa pentru a slăbi sau pentru a-ţi detoxifia corpul!
Toate dietele sau planurile de detoxifiere care presupun înfometare pot fi periculoase pentru organism. De altfel, odată cu încetarea acelei diete sau stil de alimentaţie te vei îngrăşa la loc, la fel de repede pe cât ai slăbit aşa că alege o dietă echilibrată, care să te ajute să slăbeşti treptat.

2.    Nu renunţa la o întreagă grupă de alimente sau nu te baza în dieta ta doar pe un singur aliment minune!

Corpul nostru are nevoie de un echilibru pentru a putea funcţiona la parametri normali. Este adevărat că unele alimente sau unele grupe de alimente sunt mai sănătoase, iar altele mai nocive, dar nu trebuie să renunţăm total la acestea sau să ne axăm pe primele. De exemplu, cei care ţin diete vegetariene înregistrează valori mai bune ale colesterolului, dar se pot alege cu un deficit de minerale, fier, calciu, zinc, diverse vitamine, ceea ce va duce la o slăbire a organismului. În aceeaşi categorie se poate încadra şi vestita cură cu supă de varză care, se pare, oferă rezultate rapide, dar nu este atât de sănătoasă pe cât ai crede. Dacă te bazezi pe un singur aliment, vei slăbi rapid, dar în acelaşi timp vor apărea şi alte probleme cum ar fi ameţeli, slăbiciune, probleme de concentrare, apatie, datorate tocmai acestui dezechilibru în aportul de nutrienţi şi vitamine pe care le consumi.

3.    Nu sări peste mese în speranţa că îţi vei păcăli organismul!

De fapt, nu vei face altceva decât să îţi îngreunezi metabolismul, nu să creşti rata metabolică aşa cum, probabil, ai fi sperat. Recomandat ar fi să mănânci aproximativ acelaşi număr de calorii pe zi, să iei mese regulate, la 4-5 ore. Dacă doreşti să îţi creşti metabolismul, mai eficiente ar fi exerciţiile aerobice de 4-5 ori pe săptămână şi antrenamentul cu greutăţi.

4.    Nu ţine dietă fără sport!
Indiferent de condiţia ta fizică, încearcă să faci sport pentru că asta îţi va asigura o rată metabolică crescută. Ceea ce nu ştiu mulţi este faptul că, atunci când ţinem dietă şi mâncăm mai puţin, ne încetinim metabolismul, iar asta îngreunează procesul de slăbire. Sportul ne ajută să creştem funcţionarea metabolismul şi, astfel, să slăbim mai repede fără a pune apoi la loc kilogramele pierdute.

5.    Nu asocia dieta alimentară cu pastilele pentru slăbit!
Oricât de mult ţi-ai dori să slăbeşti, această asociere poate fi extrem de dăunătoare întrucât pastilele pot conţine substanţe nocive precum sibutramină sau amfetamină care provoacă o stare de slăbiciune, cresc tensiunea arterială şi rata pulsului, duc la probleme digestive etc.

6.    Nu înlocui mesele cu batoane energizante
Nu face confuzie între dieta alimentară şi aceste substitute ce dau impresia că oferă mai multă energie şi te scapă de senzaţie de foame. Nimic nu poate înlocui o masă adevărată, proporţionată aşa cum doreşti, care conţine însă nutrienţii de care organismul tău are nevoie.

7.    Nu te angaja în diete care mizează doar pe proteine, eliminând din alimentaţie carbohidraţii
Ai putea face un compromis, lăsând în regimul tău carbohidraţii buni şi consumând astfel de alimente în proporţii rezonabile, însă niciodată nu îi scoate total din alimentaţie. Alimentele bogate în carbohidraţi furnizează energia atât de necesară în timpul zilei şi în timpul antrenamentelor fizice. Fără carbohidraţi, apa nu va mai fi reţinută în organism, vom fi lipsiţi de energie, existând riscul apariţiei unor probleme de concentrare dar şi dezechilibre la nivelul tiroidei.

8.    Nu reduce prea mult numărul caloriilor!

E adevărat, procesul de slăbire se bazează pe un principiu simplu: pentru a slăbi trebuie să consumi mai puţine calorii decât arzi, dar asta nu înseamnă că trebuie să reduci drastic numărul caloriilor consumate într-o zi. O astfel de dietă te va scăpa rapid de kilogramele în plus, însă îţi va da peste cap metabolismul. Recomandat ar fi să reduci treptat numărul caloriilor consumate.

un articol de Marina Râşnoveanu

Comentariul tau

codul de validare