The Body Ecology Diet – un plan eficient pentru sănătatea ta

The Body Ecology Diet – un plan eficient pentru sănătatea ta

Obişnuim să credem că dieta are rolul de ne scăpa de kilogramele în plus şi de a ne modela frumos corpul. Uităm, însă, că alimentaţia este una dintre cele mai puternice arme împotriva diverselor afecţiuni sau dezechilibre. Tocmai de aceea, dietele drastice nu fac altceva decât să ofere un rezultat rapid, dar dăunător sănătăţii noastre.

Ori de câte ori te confrunţi fie cu o greutate necorespunzătoare, fie cu o anumită simptomatologie supărătoare, este important să faci schimbări în alimentaţie. O dietă foarte populară, cu rezultate evidente în numeroase afecţiuni, dar şi printre cei care îşi doreau să slăbească sănătos este The Body Ecology Diet.

Planul alimentar conceput de nutriţionista Donna Gates se bazează pe restabilirea şi apoi menţinerea sănătăţii tractului gastrointestinal. În plus, un alt scop este acela de a ţine departe infecţia cu Candida, ce poate apărea atât în tractul digestiv, cât şi pe pereţii vaginali. Se presupune că acest tip de infecţie poate fi foarte agresiv, răspândindu-se în alte zone ale corpului şi slăbind sistemul endocrin şi cel imunitar.

Dieta a fost aplicată cu succes şi copiilor, fiind eficientă în diabet, obezitate sau probleme ale sistemului imunitar.

The Body Ecology Diet este un plan complex, prezentat amplu în cartea Donnei Gates. Citeşte mai jos cele mai importante principii ale acestei diete şi respectă-le pentru a reda echilibrul organismului tău.

•    Nicio masă fără alimente fermentate

Aceasta grupă de alimente este esenţială întrucât aduce în intestin microorganisme benefice. Problemele de la nivelul tractului gastrointestinal apar tocmai în momentul în care microorganismele nocive sunt în număr mai mare decât cele benefice. Alimentele fermentate creează un mediu sănătos şi luptă împotriva acestor bacterii.

De exemplu, poţi alege între murături, măsline murate, varză murată, sos Miso din soia fermentată, Tempeh (un alt produs din soia fermentată), kefir din lapte de capră etc.

În afară de produsele din soia fermentată prezentate mai sus, soia se află pe lista alimentelor interzise, întrucât este bogată în estrogen, ceea ce va duce la o proastă funcţionare a sistemului imunitar.

În plus, adaugă în alimentaţia ta şi suplimente cu probiotice.

•    Urmează regula 80/20

În linii mari, 80% din alimentaţia ta ar trebui să fie compusă din legume sărace în amidon, alge marine şi alimente fermentate, iar 20% din legume bogate în amidon, cereale sau proteină animală. Atât cerealele, seminţele, cât şi legumele cu amidon ne oferă maximul de nutrienţi doar dacă sunt combinate în această proporţie de 80% cu legume sărace în amidon, alimente fermentate şi alge marine.

•    Evită produsele conservate şi cele cu uleiuri rafinate

Tot ce este conservat sau procesat nu va face altceva decât să încetinească metabolismul corpului tău şi să hrănească inflamaţia, aşadar încearcă să eviţi aceste produse.

•    Renunţ
ă la zahăr

O regulă foarte importantă, având în vedere ca zahărul contribuie la agravarea inflamaţiei şi a infecţiilor, slăbind sistemul imunitar şi blocând receptorii hormonali. În plus, hrăneşte acele microorganisme dăunătoare.  Este important să renunţi atât la zahărul rafinat, cât şi la îndulcitori naturali ca sirop de agave, arţar sau miere.

•    Renunţă la carbohidraţi

Glutenul provenind din grâu creează o stare acidă în organism, un mediu propice dezvoltării Candidei sau altor infecţii. De asemenea, creşte şi inflamaţia, stare care distruge ţesuturile şi duce la apariţia multor boli cronice.

În schimb, optează pentru hrişcă, mei, quinoa şi amaranth, cereale care nu alimentează infecţia în organism.

•    Evită cazeina prezentă în toate produsele lactate, de la brânză, lapte, chefir, până la produsele fermentate din lapte sau lactatele pasteurizate

Cazeina este proteina cea mai alergizanta, fiind prezentă în toate produsele lactate. Tocmai de aceea, este necesar să elimini aceste alimente, o excepţie fiind laptele sau brânză de capră, dar şi acelea consumate cu moderaţie.

•    Alte alimente recomandate

Pe lista produselor pe care ai voie să le incluzi în dietă se mai află varza, spanac, broccoli, apa de cocos, fructe de mare, ouă şi carne organică, dar numai în proporţia prezentată mai sus, seminţe de dovleac şi floarea soarelui, migdale, quinoa, ulei din seminţe de în, ulei de cocos etc.

un articol de Marina Rasnoveanu

1 Comment

  • Alessia Posted June 23, 2013 2:12 pm

    Urmez aceasta dieta de 2 saptamani pentru a ma mentine in forma si pentru a rezolva o problema de sanatate. Nu respect 100% regulile, nici nu am citit cartea, ci doar regulile generale, insa da, pot spune ca ma simt si mai bine. De slabit nu am slabit decat maxim 2 kg, dar corpul este mai tonifiat.

Add Comment

Leave a Reply to Alessia Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram