Cele mai bune smoothie-uri post-antrenament

Cele mai bune smoothie-uri post-antrenament

Începerea unui program sportiv atrage după sine şi schimbarea obiceiurilor alimentare. Organismul are nevoie de surse sănătoase de nutrienţi pentru a reuşi să furnizeze muşchilor energia necesară în timpul antrenamentelor. Gustările post-antrenament sunt cele mai importante în acest sens. Alegerile pe care le facem ar trebui să ne furnizeze proteinele, carbohidraţii, acizii graşi esenţiali, electroliţii şi antioxidanţii necesari refacerii tonusului şi ţesutului muscular.

Ei bine, dacă nu te puteai hotărî între gustările de după antrenament, noi îţi propunem să încerci varianta smoothie-urilor. Bogate în toate substanţele necesare unui organism solicitat atât de sarcinile zilnice, cât şi de exerciţiile fizice, smoothie-urile te vor revigora şi vor contribui la creşterea masei musculare sau chiar la arderea depozitelor de grăsime.

Citeşte în rândurile următoare unele dintre cele mai bune smoothie-uri post-antrenament şi împărtăşeşte-ne reţeta de smoothie pe care o aplici cu succes după fiecare antrenament.


Smoothie cu banană, lapte şi pudra de cacao

Trei ingrediente necesare oricărei persoane care se antrenează, am putea spune. Studiile au arătat ca bananele au aceleaşi efecte pozitive ca băuturile energizante. Ba mai mult, ele conţin antioxidanţi, fibre, vitamina B6, potasiu şi magneziu. Mănâncă o banană înainte de antrenament şi vei vedea că vei lucra mult mai bine şi mai eficient.

Pe de altă parte, este binecunoscut faptul că o cană de lapte sărac în grăsimi promovează creşterea masei musculare, în vreme ce pudra de cacao conţine flavonoide care cresc rezistenţa corpului.

Ingrediente: 1 cană de lapte (de migdale, de cocos sau lapte sărac în grăsimi), o jumătate ceaşcă de cafea rece, 2 linguriţe de pudră de cacao, un pic de scorţişoară şi o banană. 

Smoothie cu fructe de pădure, unt de arahide şi iaurt grecesc

Pentru acest smoothie poţi folosi fructe de pădure proaspete sau îngheţate. Acestea conţin antioxidanţi, reenergizandu-ne şi pregătindu-ne pentru sarcinile de peste zi şi pentru următorul antrenament. Proteinele din lapte, iaurt şi untul de arahide îţi vor asigura porţia de proteine, necesară pentru a te simţi sătul.

Ingrediente: o cană de fructe de pădure, ½ cană de iaurt, lapte, o linguriţă unt de arahide.

Smoothie-uri cu rodie

Rodia este un alt fruct recomandat în dieta post antrenament. Surse bogate în fibre solubile şi insolubile, rodiile ajută digestia, eliminând toxinele din organism. În plus, antioxidanţii din acest fruct ne stimulează sistemul imunitar şi ne cresc toleranţa la durere. Datorită cantităţii mari de vitamina C pe care o conţine, rodia este un aliment antiinflamator, necesar atât în cadrul antrenamentelor fizice, cât şi în alte afecţiuni cum ar fi astmul.

Pentru smoothie-uri, foloseşte suc de rodie, preparat de tine sau achizionat din comerţ.

Smoothie cu rodie, căpşuni şi afine

Ingrediente: o cană suc de rodie, ½ afine, 3-4 căpşuni mărunţite, o jumătate de portocală feliată şi o jumătate de linguriţă de miere (opţional).

Smoothie cu rodie şi banană

Ingrediente: un iaurt sărac în grăsimi, o cană suc de rodie şi o banană mare.

un articol de Marina Rasnoveanu

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram