Niciun antrenament fără genuflexiuni: 5 tips&tricks

Niciun antrenament fără genuflexiuni: 5 tips&tricks

Se spune că orice antrenament complet ar trebui să conţină câteva genuflexiuni. Atunci când sunt corect executate, aceste exerciţii îţi lucrează întreg corpul, reprezentând şi un eficient antrenament cardio. Aşadar, ce ţi-ai putea dori mai mult de la o sesiune fitness în care îţi modelezi şi tonifici organismul, în timp ce îţi îmbunătăţeşti sistemul cardiovascular, deci starea generală de sănătate? 

Beneficiile genuflexiunilor nu se opresc aici, aşa că citeşte în continuare mai multe informaţii despre aceste avantaje, dar şi alte sfaturi ce îţi vor fi de ajutor:

•    Genuflexiunile îţi cresc masa musculară

Genuflexiunile implică în mişcare majoritatea grupelor principale de muşchi, în special partea de jos a corpului, cvadricepşi, coapse, gambe şi fesieri. Dacă respecţi tehnica corectă de execuţie , vei vedea că şi abdomenul sau chiar braţele îţi vor fi tonifiate în urma acestui antrenament.

•    Contribuie la rezistenţa oaselor şi a ligamentelor

Contrar multor păreri, genuflexiunile întăresc muşchii din jurul articulaţiilor şi cresc rezistenţa oaselor. Poţi opta între genuflexiuni simple sau genuflexiuni executate cu ajutorul unor gantere sau greutăţi sau tipuri mai complexe, care implică sărituri sau alte tehnici menite de a lucra diferit aceleaşi grupe de muşchi. Dacă faci sport doar pentru a te menţine în formă, ar fi bine să execuţi genuflexiunile paralel cu podeaua. Astfel, eviţi accidentările provocate de suprasolicitarea încheieturilor.

•    Îţi îmbunătăţesc echilibrul, flexibilitatea şi postura

Vei vedea mai jos ca genuflexiunile implică o anumită poziţie a trunchiului şi a picioarelor, iar toate aceste detalii nu doar că îţi cresc echilibrul şi flexibilitatea, dar îţi îmbunătăţesc şi postura. În plus, îţi vei lucra mai mult şi mai eficient muşchii spatelui, diminuând riscurile durerilor din această zonă, atât de frecvente astăzi datorită stilului de viaţă. 

•    Ajută inima să funcţioneze mai bine

Ori de câte ori începem un program de genuflexiuni, ne propunem să creştem progresiv numărul acestora. Cum ritmul cardiac creşte, muşchiul inimii începe să funcţioneze mai bine.

Care este tehnica corectă de execuţie a genuflexiunilor?

Un prim sfat este acela de a executa genuflexiunea cu picioarele depărtate şi genunchii un pic în afară. Menţine-ţi spatele cât mai drept, cu pieptul ieşit în afară, fără a te balansa înainte şi înapoi. Pe tot parcursul exerciţiului trebuie să îţi simţi muşchii abdominali contractaţi.

Fie că execuţi o genuflexiune simplă, cu palmele în faţă sau una cu o greutate, ţine minte că privirea trebuie să fie mereu înainte. Alege-ţi un punct din faţă şi urmăreşte-l, fără a-ţi roti capul pentru că astfel alinierea coloanei vertebrale va fi imperfectă ceea ce creşte pericolul de accidentare.

Şi tehnica de respiraţie este importantă în acest context. Dacă nu respiri corect în timpul genuflexiunilor, vei obosi mult mai repede sau te vei confrunta cu dureri de cap sau ameţeală. Aşadar, metoda corectă este aceea de a inspira când cobori şi de a expira când te ridici. Spre finalul antrenamentului, la terminarea genuflexiunii, când eşti ridicat, respiră de câteva ori, apoi reia metoda inspiraţie-expiraţie. 

un articol de Marina Rasnoveanu

Sursa foto: fitbie.msn.com

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram