6 soluţii simple pentru îmbunătăţirea vederii

6 soluţii simple pentru îmbunătăţirea vederii

Trăim într-o vreme în care lucrul pe computer a devenit mai mult decât necesar. Orele petrecute în faţa monitorului, concentrarea, stresul şi alimentaţia necorespunzătoare duc în cele din urmă la apariţia unor probleme de vedere. În ultimii ani, numărul celor care poartă ochelari a crescut considerabil, parte din cauza acestui aspect.

Pe lângă faptul că ar trebui noi înşine să conştientizăm pericolul din spatele atâtor ore în care ne solicităm ochii la maxim, avem la îndemână câteva trucuri eficiente cu ajutorul cărora ne putem îmbunătăţi vederea. Cele mai multe dintre mişcările detaliate mai jos au fost elaborate de oftalmologul William Horatio Bates, un specialist care credea că ochelarii sunt nocivi şi nici pe departe atât de necesari pe cât am crede. Deşi teoria doctorului a fost pe atunci combătută, tehnicile sale sunt încă folosite peste tot în lume, inclusiv de către doctorii oftalmologi.

1.    Mişcări laterale şi sus-jos

Cu ochii deschişi, mişcă-ţi ochii în sus şi în jos, de aproximativ 10 ori, după care execută mişcări laterale, de la stânga la dreapta. Ai grijă să nu îţi forţezi ochii în cadrul acestor mişcări.

2.    Roteşte-ţi ochii

Un alt exerciţiu eficient pentru îmbunătăţirea circulaţiei sangvine este şi rotirea ochilor în sensul acelor de ceasornic şi în sensul opus acelor de ceasornic. Aşadar, stai relaxat şi roteşte-ţi ochii întâi în sensul acelor de ceasornic, de 5 ori, clipeşte de câteva ori, după care roteşte în sensul opus acelor de ceasornic.

3.    Concentrează-te pe obiecte apropiate şi depărtate

Plasează un obiect în faţa ta, cam la 15 cm distanţă. Concentrează-te asupra lui timp de 1-2 minute. Apoi, schimbă focusarea pe un alt obiect aflat la distanţă de 3 metri de primul obiect, dar care să fie pe aceeaşi direcţie. După alte 2 minute, schimbă concentrarea pe primul obiect. Repetă exerciţiul timp de 5-10 minute.

4.    Imaginează-ţi că scrii cu ochii

Roteşte-ţi ochii de câteva ori, aşa cum am descris la punctul 2, după care imaginează-ţi că scrii un cuvânt cu ajutorul ochilor. Capul nu trebuie să se mişte, ci doar ochii. Dacă ţi se pare dificil, citeşte cuvinte scrise pe panouri, dar aflate la aceeaşi înălţime cu cea a ochilor tăi sau scrie cu markerul pe o hârtie pe care o plasezi apoi în faţa ta.

5.    Aşează-ţi palmele peste ochi

Atunci când îţi simţi ochii obosiţi şi vederea un pic înceţoşată, e timpul să faci o pauză. Cu atât mai eficient şi relaxant va fi acest răgaz, dacă optezi şi pentru următorul exerciţiu. Asigură-te că palmele tale sunt la o temperatură moderată, după care aşează-le peste ochii închişi, astfel încât degetele să fie peste frunte. Astfel, ochiul va fi cuprins în căuşul palmei. Este important să te asiguri că poţi clipi în voie, nu trece niciun pic de lumină şi să îţi simţi ochii relaxaţi.

Diet Tips – Şi alimentaţia este deosebit de importantă în acest context. Aşadar, pe lângă odihna absolut necesară şi practicarea regulată a exerciţiilor de mai sus, asigură-te că incluzi în dietă şi alimentele benefice pentru sănătatea ochiului.

Legumele verzi conţin luteină şi zeaxantină, două substanţe cu proprietăţi benefice asupra retinei, îmbunătăţind în timp şi vederea. Aşadar, mănâncă spanac, varză kale, lobodă, broccoli sau ştevie.

Afinele sunt recunoscute pentru faptul că măresc vederea pe timp de noapte, afinele negre fiind bogate în antocianine, substanţe care previn şi încetinesc procesul de orbire cauzat de degenerare maculară sau cataractă.

Morcovii – legume bogate în luteină şi betacaroten, şi morcovii sunt recomandaţi în acest tip de dietă.

În plus, mai poţi consuma sardine, ton sau somon, bogaţi în acizi graşi esenţiali Omega 3, ouă care conţin L-cisteină, usturoi sau ceapă, surse bogate în sulf, necesar în producţia glutationului, un antioxidant important pentru sănătatea ochilor.

un articol de Marina Rasnoveanu

Sursa foto: http://www.sxc.hu/profile/trublueboy

3 Comments

  • Marian Posted June 24, 2013 9:58 pm

    Sunt simple si destul de eficiente in timp exercitiile de mai sus. Mai interesant este ca exista exercitii pentru aproape fiecare problema de vedere, in special pentru cele mai intalnite(miopie, prezbitism, hipermetropis, astigmatism). Eu am gasit in cartea „Vedere Fara Ochelari” pe care am comandat-o de pe site-ul si cand am inceput sa aplic exercitiile oculare pentru hipermetropia pe care am avut-o, nu mi-a venit sa cred ca in cateva saptamani vedeam perfect timp de mai multa vreme fara ochelari. Acum cand vederea imi oboseste si mi se incetoseaza, in loc sa-mi pun ochelarii, iau o pauza si fac exercitii de antrenare si relaxare pentru ochi.

  • Florentin Posted July 18, 2013 6:26 pm

    Eu mi-am atrofiat vederea la distanta stand foarte mult la un laptop cu tastatura neagra in penumbra monitorului,am citit foarte mult seara (m-am documentat si am scris o carte), in fine totul m-a costat, e pacat ca astfel de sfaturi nu se promoveaza public ca sa stie toata lumea.
    Copiilor la scoala nu li se spune ca daca vor sa fie aviatori, piloti, ofiteri de elita, conducatori auto de cursa lunga, curieri rapizi etc. trebuie sa-si monitorizeze vederea din copilarie pana la maturitate si dupa etc. Eu am fost o victima a slabei informari. Abia m-am incadrat in limita legala pentru fisa medicala de permis si trebuie sa port ochelari, am avut un soc psihic, peste care abia am trecut.

  • Daniel Posted August 19, 2014 10:32 pm

    Articolul acesta este de apreciat pentru simplitatea si eficienta informatiilor oferite. Intr-adevar, imbunatatirea vederii este simpla, dar nu prea usoara, fiindca necesita putina disciplina pentru a implementa tehnici, metode si exercitii oculare ca obiceiuri, in viata cuiva. Cu perseverenta si consecventa, oricine poate scapa de ochelari, chiar si daca poarta dioptrii mari la lentilele corectoare.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram