3 tipuri de lapte vegetal şi beneficiile asupra sănătăţii

3 tipuri de lapte vegetal şi beneficiile asupra sănătăţii

După ce am început să cunoaştem mai multe despre beneficiile alimentaţiei sănătoase, dieta Raw a devenit din ce în ce mai populară. Axarea pe alimentele crude, neprocesate termic, consumarea celor cu un conţinut bogat de vitamine, minerale şi enzime şi combinarea ingredientelor astfel încât preparatele să îşi păstreze aroma delicioasă şi proprietăţile benefice – sunt doar câteva dintre principiile unei alimentaţii care a devenit pentru mulţi un stil de viaţă.

De altfel, soluţiile oferite pot preveni sau ameliora unele afecţiuni sau simptome. Acesta este şi cazul tipurilor de lapte vegetal, care nu conţin lactoză, un zahăr natural găsit în lapte şi produsele lactate, pe care multe persoane nu îl tolerează.

Lapte de cocos

Laptele de cocos natural se prepară din miezul alb al nucii de cocos tăiat în bucăţi mici şi transformat în fulgi cu ajutorul blenderului. Poţi folosi şi fulgi de cocos uscat. În prealabil, din nuca de cocos se scurge acea apă din mijloc. La o cană de fulgi de nucă se adaugă o cană de apă foarte caldă, amestecat totul în blender, în câteva reprize, până când compoziţia devine omogenă. Apoi, se pune câte o lingură din acel amestec într-un tifon şi se scurge lichidul.

Bogat în proteine, carbohidraţi, vitamina C, E, B1, B5, B6, B3, acid folic, grăsimi săturate, fier, seleniu, magneziu şi potasiu, laptele de cocos ar trebui introdus în alimentaţia noastră.

Cum o ceaşcă de astfel de lapte asigură un sfert din doza zilnică recomandată de fier, laptele de cocos poate preveni anemia.

Magneziul din laptele de cocos ameliorează crampele musculare şi durerile de muşchi. În plus, pe lângă fibre, laptele de cocos conţine şi grăsimi săturate, studiile realizate demonstrând că laptele de cocos ajută la controlarea greutăţii corpului şi poate fi inclus în dietele pentru slăbit.

Milkshake de mango şi lapte de cocos

Amestecă într-un blender 400 ml de lapte de cocos şi 250 ml de îngheţată de mango pentru a prepara un delicios milkshake revigorant. Băutura se serveşte imediat.

Lapte de migdale

Dacă nu vrei să optezi pentru varianta laptelui de migdale comercializat, îţi poţi prepara lapte de migdale acasă. Pune la înmuiat de cu seara 100 grame de migdale. Dimineaţa scurge apa şi clăteşte migdalele foarte bine. Apoi, cu ajutorul unui blender mai puternic sau a unui robot de bucătărie, amestecă migdalele cu 500 grame apă fierbinte. La final, strecoară compoziţia printr-o sită fină sau tifon.

Laptele de migdale nu conţine multe calorii şi carbohidraţi, aşa că reprezintă o băutură nutritivă şi potrivită celor care vor să slăbească.

O porţie de lapte de migdale conţine jumătate din doza zilnică recomandată de vitamina E, o vitamină esenţială pentru sănătatea pielii. În plus, acest lapte este bogat în calciu şi alte vitamine, îmbunătăţind sistemul imunitar, vederea şi sistemul osos.

Dacă laptele de migdale nu conţine adaos de zahăr, este recomandat şi după antrenamentul fizic pentru refacerea ţesutului muscular. De altfel, riboflavinele şi fierul din acest tip de lapte ajută muşchii să folosească proteinele ca energie.

Milkshake cu banană şi lapte de migdale

Amestecă într-un blender o banană şi 250 ml de lapte de migdale.

Lapte de grâu

Laptele de grâu se prepară din  grâu germinat, dat prin râşniţa de cafea şi amestecat apoi în blender cu apă caldă. Apoi, lichidul din compoziţie se scurge.

Laptele de grâu nu conţine lactoză sau colesterol, fiind astfel recomandat şi celor cu intoleranţă sau probleme de sănătate. În plus, laptele de grâu are un conţinut ridicat de fier, magneziu şi proteine. 

Milkshake cu lapte de grâu

Amestecă în blender o pară, 150 grame de afine, 200 ml lapte de grâu, un pic de miere şi un pic de praf de migdale.

un articol de Marina Rasnoveanu

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram