Riscurile grăsimii abdominale – tips&tricks pentru a o îndepărta

Riscurile grăsimii abdominale – tips&tricks pentru a o îndepărta

Depozitele de grăsime din jurul abdomenului sunt pe cât de inestetice, pe atât de periculoase. Obişnuim să credem că doar persoanele supraponderale cu burtă se supun unor riscuri majore, dar lucrurile nu stau tocmai aşa. Chiar şi cei cu o greutate normală, dar cu grăsime abdominală sunt mai susceptibili de a dezvolta afecţiuni destul de serioase.

Citeşte mai jos care sunt cele mai frecvente pericole atunci când avem burtă şi care sunt dieta şi programul sportiv recomandat.

Burta la femei şi bărbaţi – când şi cum îi afectează grăsimea abdominală

Grăsimea din jurul abdomenului acţionează întocmai ca un organ care creşte secreţia de hormoni şi substanţele inflamatoare. Tocmai din acest motiv bolile de inimă, tensiunea arterială, infarctul sau diabetul sunt puse deseori pe seama grăsimii abdominale “necontrolate”.

Totuşi, se pare că există câteva diferenţe atunci când vorbim despre burta prezentă la bărbaţi şi cea a femeilor.

Bărbaţii tind să acumuleze grăsime în jurul abdomenului încă de timpuriu, ceea ce îi face mult mai predispuşi la bolile coronariene. Femeile, în schimb, se pare că sunt mai protejate înainte de menopauză deoarece grăsimea se aşează mai mult pe fund şi coapse, grăsime mult mai puţin nocivă.

După instalarea menopauzei, din cauza nivelurile mici de estrogen, şi femeile încep să se confrunte cu burta şi pericolele ei. Astfel, conform unui studiu realizat în Olanda, femeile cu o talie mare şi un nivel mare de grăsimi în sânge prezintă de 5 ori mai multe riscuri de a muri de o afecţiune cardiacă. De asemenea, femeile cu burta mai mare decât şoldurile vor avea dificultăţi în a rămâne însărcinate, iar un alt studiu susţine că depozitele de grăsime din jurul abdomenului cresc riscul cancerului de sân.

Alimente minune împotriva grăsimii abdominale

Dieta adoptată este foarte importantă atunci când vrem să scăpăm de burtă. Rezultatele nu se vor vedea peste noapte, însă perseverenţa va da până la urma roade. Iată câteva dintre alimentele minune împotriva depozitelor de grăsime.

Usturoi – accelerează sistemul digestiv şi reduce grăsimea de pe abdomen. Poţi opta atât pentru usturoi crud, cât şi pentru capsule din usturoi.

Migdale – conţin vitamina E, proteine şi fibre, trei dintre substanţele recomandate în dieta contra grăsimii.

Legume verzi – salată verde, spanac sau orice altă legume verde conţine fibre, accelerează sistemul digestiv şi diminuează retenţia apei în organism.

Ulei de măsline – acidul oleic din acest ulei ajută la scăderea excesului de grăsime din corp, fiind foarte bun atunci când dorim să scăpăm de burtă.

Mentă
– un foarte bun digestiv, ceaiul de mentă sau capsulele din mentă sunt recomandate şi pentru sănătatea şi frumuseţea pielii.

Ceai verde
– elimină balonarea, retenţia de apă şi accelerează metabolismul.

Scorţişoară
– reglează nivelul de zahăr din sânge şi arde excesele de grăsime din corp.

Lucrează-ţi abdomenul cu exerciţii cardio şi antrenamente complexe

Lasă abdomenele pentru momentul în care vei mai da jos din burtă. Primul pas ar fi să execuţi mişcări care să lucreze grupe mari de muşchi, dar care să implice intens şi acea parte a corpului. Astfel, recomandat ar fi un antrenament complex format din genuflexiuni, ridicare de greutăţi, exerciţii cu gantere sau kettlebells, dar şi tipuri de exerciţii cardio.

un articol de Marina Rasnoveanu

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram