Riscuri în timpul antrenamentului – 5 sfaturi pentru siguranţa ta

Riscuri în timpul antrenamentului – 5 sfaturi pentru siguranţa ta

De multe ori, considerăm că antrenamentele uşoare sau moderate nu prezintă niciun risc. Cu toate astea, mişcările bruşte sau neexecutate corect pot duce la unele accidentări. De altfel, orice greşeală din sala de fitness are un efect negativ asupra corpului nostru.

Pentru a ne antrena în siguranţă, este necesar să ştim cum să respirăm, care sunt mişcările de evitat şi cum ne pot afecta negativ anumite exerciţii sau sporturi etc. Citeşte mai jos câteva dintre cele mai importante sfaturi pentru siguranţa ta în timpul antrenamentului:

1.    Respiră corect!

Nu îţi ţine respiraţia pentru că astfel muşchii nu se vor putea relaxa, iar tensiunea arterială va creşte. Cel mai înţelept ar fi să menţii o ritmicitate a inspiraţiei – expiraţiei. Odată cu o respiraţia constantă şi ritmică, viteza de execuţie se va îmbunătăţi, iar corpul va percepe altfel efortul fizic. 

2.    Nu adopta mişcări forţate sau poziţii încordate!

Acestea sunt cazurile care lezează cel mai mult încheieturile, forţând şi muşchii. Este de la sine înţeles de ce multe dintre accidentări au loc în astfel de cazuri, atunci când ne împingem prea mult limitele.

3.    Nu forţa prea tare la exerciţiile de stretching sau la cele de încălzire

Durerea nu are ce căuta în cadrul niciunui tip de antrenament, fie că vorbim de cel cardio, interval training, de încălzire sau stretching. Îţi poţi lucra frumos corpul fără a simţi efectiv cum îţi soliciţi organismul. De fapt, durerea reprezintă un semnal de alarmă, o dovadă a faptului că te situezi dincolo de capacitatea şi rezistenţa propriului corp. În astfel de cazuri, consecinţele pot apărea în orice clipă.

4.    Poartă echipament de protecţie!

Mai ales acum, odată cu venirea sezonului rece, este deosebit de important să îţi adaptezi echipamentul la tipul de sport practicat şi la condiţiile vremii. De asemenea, înlocuieşte încălţămintea de sport la fiecare 6 luni.

5.    Nu te opri la un singur tip de sport!

Orice mişcare sau sport practicat îndelung duce la erodarea anumitor zone. De exemplu, înotul solicită foarte mult umerii, joggingul încheieturile, gleznele şi picioarele, tenisul cotul etc. Aşadar, diversifică-ţi antrenamentul şi nu te opri la o singură formă de sport.

un articol de Marina Rasnoveanu

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram