Top 8 greşeli pe care le faci la sala de fitness

Top 8 greşeli pe care le faci la sala de fitness

Ori de câte ori dorim să ne tonifiem corpul, să scăpăm de câteva kilograme în plus sau pur şi simplu să ne simţim mai activi, începem să practicăm sport. Ne facem abonament la sală, alergăm în parc şi lucrăm intensiv la aparate, alternând zilele de cardio cu şedinţele de fitness. Sportul a devenit, astfel, soluţia universală pentru o viaţă sănătoasă şi un tonus mai bun. De prea puţine ori, însă, apelăm la un instructor profesionist care să ne îndrume şi să ne ofere sfaturile necesare unui program de sport regulat. Tocmai de aceea, apar uneori mici greşeli ce ne îndepărtează de la scopul nostru principal: acela de a arăta şi de a ne simţi mai bine.

Citeşte mai jos câteva dintre cele mai comune greşeli pe care le facem la sala de fitness. Dacă faci sport, eşti deja pe drumul cel bun, însă ţine cont de faptul că excesul de zel sau lipsa informaţiilor corecte îţi pot face mai mult rău decât bine.

1. Treci peste încălzire, nu apelezi la exerciţiile de stretching, nu te hidratezi corespunzător, ignori tehnica corectă de execuţie a mişcărilor sau îţi suprasoliciţi corpul

Poate cele mai comune greşeli pe care le faci la sala de fitness sunt cele de mai sus. Încălzirea îţi pregăteşte corpul pentru efort fizic şi te fereşte de posibilele accidentări, exerciţiile de stretching îţi cresc flexibilitatea, deci şi capacitatea de a lucra exerciţii mai grele, iar apa îţi va oferi mai multă energie. În ceea ce priveşte tehnica de execuţie, aici ai avea nevoie de un instructor care să îţi monitorizeze atent antrenamentul şi să îţi corecteze eventualele greşeli. Ţine minte că o tehnică greşită creşte riscul accidentărilor, îţi accentuează problemele deja existente şi nu îţi modelează corpul aşa cum ţi-ai dori. De asemenea, suprasolicitatea sau chiar dependenţa sunt şi ele greşeli ale celor care se refugiază în sport. Dacă petreci în sala de fitness mai mult de o oră, în fiecare zi şi nu faci pauze între seturile de exerciţii înseamnă că trebuie să încetineşti ritmul.

2. Nu lucrezi progresiv

Cu alte cuvinte, nu îţi depăşeşti zona de confort şi nu îţi fixezi obiective. Rezistenţa şi capacitatea corpului tău de a lucra anumite exerciţii vor creşte după o anumită perioadă. În consecinţă, va trebui să ajustezi intensitatea şi durata exerciţiilor pentru a vedea rezultatele. Dacă, de exemplu, nu eşti mulţumit de tonifierea braţelor, deşi antrenamentul tău include şi ridicare de greutăţi, înseamnă fie că acele greutăţi sunt prea grele, fie prea uşoare. Tehnica de execuţie incorectă sau nesolicitarea muşchilor respectivi sunt consecinţele acestor alegeri greşite.

3. Faci doar abdomene clasice pentru un abdomen de invidiat

Nu vei scăpa de colăcei şi nici nu îţi vei tonifia acea parte a corpului doar cu ajutorul abdomenelor clasice. Pentru a avea un abdomen plat trebuie să lucrezi toţi muşchii din acea zonă, aşadar diversifică şi tipul exerciţiilor. Foloseşte-te de o bandă elastică şi roteşte truchiul spre stânga şi dreapta, execută fandări, include şi alte accesorii fitness cum ar fi greutăţile pentru a-ţi intensifica antrenamentul, apelează la exerciţii mai complexe care să solicite partea abdominală, dar şi picioarele.

4. Sedentar sau activ – tu ştii unde te poziţionezi?

Abonamentul la sală şi sportul practicat o dată sau de două ori pe săptămână, şi atunci fără prea mare chef, nu fac din tine o persoană activă. Ba mai mult, dacă în restul timpului stai 8 ore sau chiar mai mult pe scaun, în faţa calculatorului, e clar că faci parte din categoria sedentarilor. O viaţă sănătoasă nu se contorizează în minutele de pe banda de alergat, ci mai degrabă prin atitudinea noastră. Aşadar, fii cât de activ se poate: urcă pe scări, mergi pe bicicletă şi renunţă un timp la maşină, ridică-te de la birou la fiecare 45 de minute sau atunci când vorbeşti la telefon şi vei vedea cum antrenamentul de sala va da rezultate mult mai repede.

5. Nu alternezi exerciţiile uşoare cu perioadele de sprint

“Interval training” este antrenamentul care combină şi alternează exerciţiile uşoare şi moderate cu perioadele de sprint în care plusăm şi facem exerciţii intense. Interval training creşte rezistenţa corpului şi ne ajută să pierdem mult mai repede cele câteva kilograme în plus. Acesta reprezintă un truc eficient în a ne atinge toate obiectivele antrenamentului fizic.

6. Te bazezi doar pe exerciţiile intense pentru a slăbi

Mulţi dintre cei care fac sport îşi doresc să slăbească. În cazul în care te numeri şi tu printre aceştia, ba mai mult, numărul kilogramelor este unul considerabil, ţine minte că doar o dietă corespunzătoare te poate ajuta cu adevărat. Nu te mira dacă după antrenamente intensive şi periodice, rezultatele întârzie să apară. Exerciţiile fizice topesc depozitele de grăsime, tonifică trupul, dar consumul caloric nu este suficient pentru a avea rezultate considerabile în ceea ce priveşte kilogramele pierdute.

7. Lucrezi obsesiv la un aparat ce îţi dezvoltă o singură parte a corpului

Chiar dacă bicicleta staţionară sau banda de alergat sunt aparatele tale preferate nu înseamnă că trebuie să lucrezi doar la ele. Nu vei face altceva decât să îţi soliciţi o singură parte a corpului, creând o dizarmonie. Chiar dacă vrei să lucrezi mai mult partea abdominală sau gambele, ţine minte că ar fi bine să schimbi tipul exerciţiilor fizice, deoarece fiecare acţionează diferit asupra aceloraşi grupe de muşchi.

8. Practici sport la viteza incorectă

Nu te grăbi să termini exerciţiile de încălzire, genuflexiunile sau ridicările de greutăţi. Nu timpul contează, ci felul în care îţi lucrezi grupele de muşchi, iar acestea sunt tonifiate atunci când mişcările sunt executate încet şi correct.

un articol de Marina Râşnoveanu

1 Comment

  • Sorin Posted April 11, 2012 11:01 am

    Multumesc pentru aceste 8 sfaturi utile. Eram prea ignorant, nu executam corect miscarile si imi suprasolicitam corpul. Va doresc sanatate si astept alte articole pe tema aceasta.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram