Beneficiile dansului – în paşi de dans către un trup perfect

Beneficiile dansului – în paşi de dans către un trup perfect

Nu de puţine ori, antrenamentele intense de la sală sau exerciţiile fizice riguroase ne pot părea prea stricte sau prea plictisitoare. Nu e uşor să îţi găseşti timp pentru acele câteva minute de mers pe bicicleta eliptică sau pentru ora de fitness, cu atât mai mult cu cât te-ai putea simţi încorsetat de acest obicei oarecum monoton. Tocmai de aceea, este recomandat ca, din când în când, să vii cu ceva nou în cadrul antrenamentului tău sau chiar să găseşti un alt sport care să te motiveze.

Ai putea opta, de exemplu, penrtru dans, tot o formă de sport. Una mai elegantă, mai relaxantă şi mai creativă. Poţi îmbina mişcări diferite, poţi combina tipuri de dans pentru ca la final să te poţi lăuda cu cel mai frumos şi tonifiat trup, dar şi cu titlul de cel mai bun dansator al petrecerii.

Trebuie să ştii, însă, că nu îţi vei tonifia corpul şi nici nu vei arde depozitele de grăsime de pe abdomen dacă dansezi doar ocazional în cluburi, cu prietenii. Dansul ca sport trebuie practicat regulat, timp de cel puţin 3 luni. Indicat ar fi să începi să iei lecţii de dans sau pur şi simplu să participi periodic la astfel de întâlniri.

Aerobicul sau zumba fitness sunt doar câteva dintre antrenamentele care au ridicat dansul la rang de sport, înlocuind mişcările repetitive şi obositoare cu paşii de dans. Optează pentru aceste tipuri de mişcare fizică sau înscrie-te direct în cadrul unei şcoli ce promovează dansul şi organizează cursuri, întâlniri şi evenimente de acest gen.

Citeşte mai jos câteva dintre beneficiile dansului, dar şi alte informaţii utile:

•    Pe lângă bună dispoziţie şi relaxare, dansul este şi un eficient antrenament cardio. Mişcările intense, rapide, ritmul alert ajută sistemul cardiovascular, reducând riscul apariţiei unor boli de inimă şi echilibrând tensiunea arterială.

•    Creşte rezistenţa sistemului osos şi a întregului organism. Mulţi refuză să facă sport, susţinând sus şi tare că nu ar trece testul anduranţei. Avantajul dansului este acela de a nu-l percepe ca pe un efort fizic intens, ci mai degrabă ca pe o activitate relaxantă. Aşadar, cu timpul vei fi mai rezistent şi vei putea trece la o altă etapă sau… la alt tip de dans.

•    Eşti mai energic şi cu un tonus mai bun. Uneori, stresul sau problemele de la lucru ne copleşesc şi ne diminuează din entuziasm. Dansul este ca o gură de oxigen după o zi încărcată. Descătuşarea emoţiilor pe ringul de dans şi deconectarea de la tot ce ne tensiona înainte au ca rezultat imediat un tonus mai bun şi o reechilibrare fizică şi emoţională.

•    Îţi ţine sub control greutatea. Mulţi se întreabă dacă dansul ajută şi la arderea kilogramelor în plus. Depinde foarte mult de metabolismul fiecăruia, de timpul petrecut în sala de dans şi de intensitatea mişcărilor. Cu siguranţă, însă, vei arde depozitele de grăsime şi nu vei lua în greutate.

•    Dansul este considerat un eficient antrenament mind-body. Ba mai mult, studii din străinătate au arătat că mişcările de dans reduc riscul apariţiei demenţei sau “reînvie” amintiri uitate, în cazul persoanelor diagnosticate cu Alzheimer. Complexitatea mişcărilor, ritmul, melodia, versurile, atmosfera, toate stimulează crearea conexiunilor între celulele nervoase.

•    Dansul, o cale prin care poţi socializa. Dansul este o cale inedită prin care oamenii pot comunica fără cuvinte. Astfel, chiar şi cei mai timizi îşi pot face prieteni noi. Pe de altă parte, cluburile sau şcolile de dans îşi formează grupele în funcţie de vârstă, aşa că, atât cei tineri, cât şi cei în vârstă pot “beneficia” de acest avantaj.

•    Nu te rezuma la un singur tip de dans. Poţi începe cu dansurile practicate în copilărie, însă nu te opri acolo. Majoritatea şcolilor de dans oferă cursuri diferite, fiecare astfel de curs oferindu-ţi beneficii şi senzaţii diferite.

•    Nu uita niciodată de încălzire. Chiar dacă dansul nu ţi se pare la fel de solicitant precum pedalarea pe bicicleta eliptică, de exemplu, efectul asupra corpului tău este acelaşi, aşa că exerciţiile de stretching sunt necesare.

•    Informează-te înainte de a alege o şcoală de dans. Preţ, instructori, distracţie, dansuri predate, locaţie – îţi poţi face imediat o idee despre o anumită şcoală de dans. Tot ce trebuie să faci este să te decizi. Chiar dacă alegerea îţi aparţine, iată mai jos câteva dintre variantele oferite de noi:

–    Scoala de dans Willmark – promovează dansurile latino-americane, salsa, merengue, cumbia, bachata, cha-cha, raggaeton, latino şi dansuri de grup. danceacademy.wilmark.ro

–    Clubul de dans SoftStep – ofersă cursuri de salsa, bachata, merengue, dansuri sportive de performanţă pentru copii, cursuri de dans private etc.  softstep.ro

–    Big Bounce – şcoala de dans înfiinţată de CRBL şi soţia sa, Elena, multiplă campioană la dans sportiv. Cei doi predau cursuri de street dance, FitDance, lecţii de dans pentru nunta etc. facebook.com/eduard.CRBL

–    Academia de dans – salsa, mambo, bachata, tango argentinian, vals lent, vals vienez, slow  fox, quick step, samba, cha-cha, rumba, swing, dansuri pentru copii etc. academiadedans.ro/

–    Movement Studio –  oferă cursuri de balet pentru copii cu vârsta cuprinsă între 4 şi 14 ani movementstudio.ro

un articol de Marina Râşnoveanu

1 Comment

  • Ale Posted March 16, 2012 10:27 am

    Dansul este una dintre metodele cele mai distractive de a dobandi o forma fizica de invidiat… Pe langa asta, chiar poti descoperi un talent pe care nu stiai ca il ai si poti ajunge la performanta. De curand, mi-am facut fericit un prieten cu un voucher cadou de lectii de dans (http://www.cadouriperfecte.ro/47-dans)si a devenit un adevarat impatimit.

Add Comment

Leave a Reply to Ale Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram