Cât de dăunător este sportul pentru articulaţii?

Cât de dăunător este sportul pentru articulaţii?

Se spune că unele sporturi pot fi dăunătoare sănătăţii noastre, în special articulaţiilor. Alte studii în domeniu atestă faptul că riscul apariţiei problemelor articulare sau a osteoporozei scade atunci când facem mişcare fizică, în mod regulat şi…moderat.

Dacă te întrebi ce tipuri de efort fizic te pot afecta negativ şi în ce condiţii s-ar putea întâmpla asta, iată mai jos câteva răspunsuri:

•    Sportul a fost privit întotdeauna ca pe cel mai sănătos obicei al vieţii noastre. Reglează tensiunea arterială, îmbunătăţeşte sistemul cardiovascular, ne oferă un tonus mai bun şi un corp de invidiat. Totuşi, diverse cercetări au demonstrat că efortul fizic exagerat suprasolicită articulaţiile. Adevărul este, însă, undeva la mijloc. Muşchii din jurul articulaţiilor stabilizează şi atenuează impacul mişcărilor realizate. Aceşti muşchi sunt cei care protejează articulaţiile, iar unele dintre exerciţiile fizice (stretchingul şi alergarea moderată, de exemplu) ajută la dezvoltarea şi creşterea rezistenţei acestor muşchi. Aşadar, din acest punct de vedere sportul nu dăunează articulaţiilor, ba chiar dimpotrivă.

•    Cu toate astea, există şi sporturi mai agresive care în timp pot într-adevăr dăuna. Tenisul, fotbalul, sporturile de echipă, sporturile de contact, exerciţiile pliometrice, alergarea “intensivă”, joggingul, căţărarea, antrenamentul cu greutăţi, exerciţiile pentru creşterea masei musculare (acestea suprasolicită şi pun o presiune mai mare asupra articulaţiilor), antrenamentul la stepper sau banda de alergat – toate pot afecta articulaţiile, doar dacă le practicăm mult timp, la o intensitate şi durată nerecomandată.

•    În acest sens, îţi poţi lua unele măsuri de precauţie: foarte importante sunt încălzirea, tehnica de execuţie, modul de abordare a exerciţiilor, echipamentul de protecţie, sportul practicat în concordanţă cu vârsta, antecedentele medicale şi greutatea corporală. De exemplu, unei persoane supraponderale îi este recomandată în primul rând o dietă alimentară potrivită, completată mai apoi cu un program de mişcare fizică, moderată. În caz contrar, articulaţiile vor fi suprasolicitate, crescând riscul apariţiei accidentarilor sau a altor probleme de sănătate.

•    La polul opus, se află exerciţiile cu un impact mai mic asupra articulaţiilor. Exerciţiile fitness, înotul, ciclismul, stretchingul, alergarea pe distanţe moderate sunt recomandate şi fac parte din categoria sporturilor ce nu prezintă riscuri majore.

•    Dacă te confrunţi deja cu probleme articulare, artrită sau osteoporoză, consultă-ţi doctorul înainte de a face sport.
 
un articol de Marina Râşnoveanu

5 Comments

  • adrian murariu Posted January 28, 2012 8:15 pm

    daca alergi precum gogomanul din poza pusa de tine (adica pe calcaie) binenteles ca vei avea probleme cu articulatiile atfel nu.
    Ce bibliografie ai consultat inainte sa te aventurezi in afirmatiile despre sporturile agresive cu articulatiile?

  • Marina Posted January 29, 2012 9:43 am

    Exact asta se afirma si in articol: “..pot afecta articulaţiile, doar dacă le practicăm mult timp, la o intensitate şi durată nerecomandată. ” si ca “foarte importante sunt încălzirea, tehnica de execuţie, modul de abordare a exerciţiilor, echipamentul de protecţie, sportul practicat în concordanţă cu vârsta, antecedentele medicale şi greutatea corporală.”

    De asemenea, in prima parte a articolului se prezinta chiar beneficiile pe care le are sportul si in cazul articulatiilor. 🙂

    Numai bine!

  • Simona Posted September 14, 2012 3:49 pm

    Buna,
    Artro-stop este bun pentru imbunatatirea mobilitatii articulatiilor?
    Multumesc

  • Simona Posted September 20, 2012 10:19 pm

    50% din persoanele active fizic, riscă să capete disconfort la nivelul articulaţiilor.

  • Simona Posted September 27, 2012 8:45 pm

    Pentru articulatiile afectate in urma antrenamentelor, s-a dovedit eficient colagenul din Supramax articulatii. Incetineste procesul de deteriorare a cartilajului si imbunatateste mobilitatea articulatiilor.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram