Spune-mi ce personalitate ai, ca să-ţi spun ce sport să faci

Spune-mi ce personalitate ai, ca să-ţi spun ce sport să faci

Sportul în funcţie de personalitate nu ar trebui să fie doar un mit. Da, trăim într-o viaţă alertă, în care timpul este unica coordonată după care ne setăm întâlnirile, vacanţele sau mersul la sală. Nu ştim însă, că un program de sport prost ales ne va plictisi, motivarea va dispărea la un moment dat şi vom sfârşi renunţând la a mai face mişcare.

Fără îndoială, particularităţile personalităţii noastre ne pot îndrepta într-un mod veridic spre tipul de efort potrivit. La fel de bine, am putea folosi aceste informaţii pentru a afla ce sporturi să evităm. Dacă suntem sociabili şi prietenoşi, sportul în echipă este cel mai indicat. De asemenea, persoanele atente la orice detaliu, care doresc de fiecare dată să îşi testeze limitele, vor găsi provocator şi în acelaşi timp relaxant antrenamentul fitness, aerobic sau step.

E adevărat că nu există regulă generală, însă cu siguranţă te vei regăsi într-o mare măsură într-una dintre categoriile de mai jos:


1. Dacă eşti:
hotărât, organizat, disciplinat, conştient de importanţa sportului atât pentru fizicul, cât şi pentru sănătatea ta, îţi achiziţionezi tot felul de gadgeturi cu multiple funcţionalităţi, e clar că aparatele de la sală te vor atrage cel mai mult.

Activităţile recomandate sunt: exerciţiile cardio pentru că în cadrul unui astfel de antrenament poţi vedea numărul de calorii pierdute, distanţa, pulsul etc. Alte sporturi potrivite mai sunt şi înotul, alergatul sau ciclismul. 

2. Dacă eşti: disciplinat, dar comod, motivat, dar nu la fel de rezistent sau activ ca cei din prima categorie şi dacă îţi place rutina, nu vei renunţa prea uşor la exerciţiile fizice practicate acasă.

Activităţile recomandate sunt:
antrenamentul la banda de alergat sau la bicicleta eliptică, neapărat cele din propria sufragerie, înotul, joggingul şi activităţile sportive practicate la o intensitate moderată.

3. Dacă eşti:
introvertit, reflectiv, nu îţi plac regulile în sport şi nici instructorii riguroşi de la sala de fitness, e clar că locul tău nu e printre aparate. 

Activităţile recomandate sunt: cele care conectează puterea corpului la forţa minţii.  Yoga, Pilates, Tai Chi, Yoga, Karate sau chiar dansul îţi sunt indicate.

4. Dacă eşti:
un spirit aventuros, spontan, activ, entuziast, dinamic, îţi place riscul, dacă te plictiseşti repede ai nevoie de activităţi care să te provoace în permanenţă.

Activităţile recomandate sunt: acele forme de sport care te incită, te obligă să îţi depăşeşti limitele – Căţăratul, mountain biking, zumba, cardio kickboxing sau orice alt sport extrem.

5. Dacă eşti:
sociabil, extrovertit, prietenos, energic, competitiv vei avea nevoie de acelaşi tip de mişcare.

Activităţile recomandate sunt: cele care implică o doză mare de distracţie şi relaxare. Pentru tine sportul e privit mai mult ca pe o activitate relaxantă. De aceea, un detaliu important este acela de a-ţi implica şi prietenii în aceste activităţi. Aşadar, sporturile de echipă, zumba, spinning, aerobic îţi vor veni ca o mănuşă. Fii atent, însă, la diferenţa dintre competiţie şi sportul în echipă. Dacă ideea de câştigător te încântă mai mult decât ideea unei echipe ai cărei jucători contribuie fiecare la rezultat, alege-ţi un sport ce desemnează întotdeauna un singur câştigător.

un articol de Marina Râşnoveanu

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram