Stretchingul facial – o armă împotriva timpului

Stretchingul facial – o armă împotriva timpului

Şedinţele de aerobic sunt preferatele mele şi asta pentru că instructorul reuşeşte de fiecare dată să ne motiveze şi să ne binedispună. Cu toate astea, nu înţelegeam de ce în timpul antrenamentului, cu fiecare mişcare amplă pe care ne-o arată, îşi schimonosea într-un fel amuzant şi faţa. Apoi, ne-a vorbit despre importanţa exerciţiilor faciale, un tip de sport cu ajutorul căruia putem lupta împotriva timpului şi a ridurilor.

Aşa că, am decis să mă documentez în această privinţă. Astfel, am aflat că oricât de multe creme sau produse cosmetice am folosi, muşchii faciali trebuie antrenaţi zilnic. Beneficiile gimnasticii faciale nu sunt deloc de neglijat: previne apariţia ridurilor, a bărbiei duble, a pungilor de sub ochi sau ameliorează toate aceste probleme. De asemenea, circulaţia sangvină la nivelul tenului este net îmbunătăţită, chipul căpătând mai multă luminozitate. Şi ridurile de pe gât sau cele verticale din jurul buzelor pot fi anihilate prin exerciţii faciale specifice, aşa că m-am decis să încerc şi eu acest tip nou de gimnastică.

A fost mult mai simplu ca la sală pentru că nu am avut nevoie de echipament, de extra timp sau de alte pregătiri suplimentare. Iată mai jos câteva dintre cele mai folosite astfel de exerciţii ce vor ţine anii şi ridurile deoparte:

1.    Pentru muşchii frunţii şi ai ochilor, execută exerciţiul următor: cu ochii deschişi, ridică sprâncenele şi ţine-le astfel câteva secunde. Revino la poziţia iniţială şi repetă mişcarea de 5-10 ori. Trebuie să ştii că fiecare astfel de exerciţiu trebuie executat de mai multe ori pentru ca rezultatele să fie vizibile după un anumit timp. Mica sedinţă de stretching facial ar trebui sa aibă loc de doua ori pe zi, de 3-4 ori pe săptămână.

2.    Pentru frunte, sunt recomandate tot felul de mişcări cu sprâncenele: ţinând ochii închişi, ridică-ţi sprâncenele în timp ce strângi pleoapele.

3.    Pentru pleope şi muşchii din jurul ochilor, cu ochii închişi, mişcă-i în sus şi în jos cât de repede poţi. Repetă mişcarea de câteva ori.

4.    Pentru a-ţi tonifia muşchii obrajilor, plasează-ţi trei degete pe pomeţi şi zâmbeşte larg. Orice mişcare facială ai face trebuie să fie un pic exagerată tocmai pentru a-ţi lucra eficient muşchii. 

5.    Schiţează un zâmbet larg, relaxează, apoi zâmbeşte iar, astfel încât să îţi simţi muşchii încordaţi. Păstrează pentru câteva secunde, revino la poziţia iniţială. Repetă procedeul de câteva ori.

6.    Masează-ţi chipul cu mişcări circulare şi blânde, de la frunte spre bărbie şi din interior spre exterior.

7.    Pentru bărbie, muşchii gâtului şi muşchii din jurul buzelor, execută următoarea mişcare: lasă-ţi capul pe spate şi mişcă-ţi gura ca şi cum ai mesteca ceva. Vei simţi lucrând atât muşchii gâtului, cât şi cei ai feţei. Tot în această poziţie  îţi poţi ţuguia buzele ca într-un sărut sau poţi mima un zâmbet larg – păstrezi câteva secunde, relaxezi alte câteva secunde şi repeţi de câteva ori. Aici îţi poţi folosi imaginaţia, important este să îţi simţi lucrând muşchii gâtului, ai feţei şi ai buzelor.

8.    Înclină uşor capul în faţă şi păstrează câteva secunde. Revino la poziţia iniţială şi repetă de alte câteva ori. Acest exerciţiu este indicat pentru întărirea musculaturii gâtului.

9.    Deschide gura cât de larg se poate pentru că astfel lucrezi muşchii obrajilor, ai bărbiei şi cei din jurul buzelor. Menţine câteva secunde, relaxează şi repetă exerciţiul.

10.    Pişcă-ţi obrajii pentru a-ţi îmbunătăţi circulaţia sangvină. Tenul tău va arăta mai luminos şi mai tânăr.

un articol de Marina Rasnoveanu

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram