Sport dileme – 5 întrebări şi răspunsuri

Sport dileme – 5 întrebări şi răspunsuri

Oricât de multe beneficii ar avea sportul, nu este uşor să urmăm un program riguros şi organizat de exerciţii fizice. Viaţa sedentară, lipsa motivaţiei sau pur şi simplu necunoscutele ce vin odată cu schimbarea rutinei zilnice, ne determină să amânăm acele câteva minute de efort fizic.

După ce reuşim totuşi să ne facem curaj şi pentru sport, apar alte şi alte întrebări cu privire la exerciţiile fizice potrivite, durata antrenamentului, trucurile ce ne pot ajuta în atingerea obiectivelor. Un lucru este sigur: deşi sportul are dilemele lui, cu siguranţă ele pot fi elucidate.

Citeşte câteva dintre cele mai frecvente întrebări de acest gen, află răspunsurile, după care gândeşte-te care ar fi cele 5 sport dileme personale:

1.    Care ar fi tipul de antrenament potrivit, în cazul în care nu sunt o persoană activă, obişnuită cu efortul fizic?

Orice începător ar trebui să îşi pună această întrebare, întrucât nu e recomandat să exagerăm din prima. Ba mai mult, dacă eşti o persoană sedentară, fă unele modificări în activităţile tale zilnice, tocmai pentru a-ţi obişnui corpul cu mişcarea: mergi mai mult pe jos, alege scările în detrimentul liftului, implică-te în acţiuni active etc. Pe de altă parte, poţi începe direct cu antrenamentul de la sală, însă cunoaşte-ţi limitele, trasează-ţi obiective realiste şi, cel mai important, ascultă-ţi corpul pentru a şti când să te opreşti.

2.    Ce sport trebuie să fac pentru a lua în greutate?

Contrar miturilor, sportul este recomandat chiar şi celor care doresc să se îngraşe. Doar anumite exerciţii, executate la o intensitate şi durată anume ne ajută să slăbim. În rest, mişcarea fizică moderată creşte masa musculară. Optează pentru antrenamentul cu greutăţi sau exerciţii fitness pentru a-ţi creşte masa musculară. De asemenea, alimentaţia este foarte importantă: mănâncă mai mult, mesele trebuie să fie consistente, bogate în proteine (masa de seară să fie cea mai consistentă) şi optează pentru gustări între mese.

3.    Ce aparat fitness este mai bun: bicicleta eliptică sau banda de alergat?

Bineînţeles, aici părerile sunt împărţite în funcţie de persoană. Cu toate astea, în ceea ce priveşte eficienţa exerciţiilor fizice, instructorii spun că bicicleta eliptică este de preferat, întrucât lucrează mai multe grupe de muşchi şi arde mai multe calorii.

4.    Cum îmi pot tonifia corpul?

Unul dintre cele mai importante beneficii ale sportului este acela de a-ţi modela frumos trupul. Aşadar, pentru a te menţine în formă şi pentru a căpăta silueta de vis, trebuie să ştii ce tip de exerciţii sunt recomandate în acest caz. Stretchingul, ridicarea de greutăţi, exerciţiile fitness pot fi de ajutor, cu condiţia să respecţi tehnica de execuţie. De 2-3 ori pe săptămână, şi antrenamentul cardio este binevenit, dar la un nivel moderat. 

5.    Când “mult” devine “prea mult”?

La polul opus persoanelor sedentare, se află cei dependenţi de sport. Dacă ai citit despre bulimia asociată sportului, ştii că orice antrenament nu ar trebui să dureze mai mult de 60 de minute. Ba mai mult, primele 45 de minute sunt cruciale, în acest interval organismul lucrând la capacitate maximă. Muşchii au nevoie de timp şi odihnă pentru a-şi reveni, aşa că optează de fiecare dată pentru o durată rezonabilă.

un articol de Marina Râşnoveanu

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram