Sportul în timpul sarcinii

Sportul în timpul sarcinii

Mişcarea este recomandată tuturor, inclusiv gravidelor. Chiar dacă aştepţi un copil, nu înseamnă că trebuie să întrerupi mersul la sală sau celelalte activităţi sportive de până atunci. Ba mai mult, sportul este benefic atât pentru tine, cât şi pentru bebeluş, ajutându-vă să treceţi cu brio peste cele 9 luni de aşteptare.

Citeşte mai jos câteva dintre avantajele mişcării în această perioadă, dar şi câteva informaţii cu privire la ce sporturi să ( nu ) practici în timpul sarcinii:

1.    Beneficiile mişcării în timpul sarcinii
Sportul practicat în această perioadă are numeroase avantaje atât pentru viitoarea mamă, cât şi pentru copil. Sportul previne durerile de spate, îmbunătăţeşte circulaţia sanguină, atenuează durerile articulare, având un rol benefic şi asupra sistemului nervos. De asemenea, trebuie să ştii că atunci când faci sport, fluxul sanguin asigura o dezvoltare optimă a copilului. Ba mai mult, endorfinele eliberate după sport au un efect calmant atât pentru mama, cât şi pentru copil.

2.    Sport, dar cu moderaţie!
Indiferent dacă ai practicat sau nu sport înainte de sarcină, nu exagera cu activităţile sportive în această perioadă. Chiar dacă nu ai nicio contraindicaţie din partea medicului, este bine să te informezi şi să vezi ce tip de mişcare este recomandat în fiecare trimestru de sarcină.

3.    Gimnastică prenatală, esenţială în sarcina!
Exerciţiile musculare, de relaxare şi respiraţie, practicate 10-15 minute pe zi pot face minuni. Ar fi recomandat să cauţi un centru ce oferă cursuri de gimnastică prenatală pentru că acolo specialiştii te pot îndruma cel mai bine şi vei putea face mişcare în compania altor viitoare mămici.

4.    Sporturi recomandate şi sporturi de evitat
Se pare că în primul trimestru de sarcină poţi merge pe bicicletă, bandă sau chiar stepper. Depinde de starea sănătăţii tale. În al doilea trimestru ar fi bine să mai reduci un pic din “viteză” şi să optezi, de exemplu, pentru dans. În al treilea semestru lucrurile deja se simplifică, şi asta pentru că 30 de minute de plimbare pe zi sunt suficiente. Printre sporturile total interzise: echitaţia, ski-ul, tenisul şi în general toate sporturile cu risc înalt de lovire.

5.    Interzis la mişcare
Există, bineînţeles, şi situaţii în care sportul este total interzis în sarcină. Pentru a fi totul foarte clar, este recomandat să îţi consulţi medicul, însă îţi spunem noi că în general gravidele cu boli de inimă, de plămâni, cerclaj, care au sarcina gemelară, anemie sau hipertensiune nu ar trebui să facă mişcare în sarcina.

6.    Nu uita de hidratare!

Hidratarea este foarte importantă în sarcina, mai ales dacă eşti o viitoare mămica activă, care face şi mişcare. Apa are rol esenţial în buna funcţionare a placentei şi a sistemului circulator aşa că bea în jur de 2.5 litri de apă pe zi.

un articol de Marina Râşnoveanu

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram