Cât este de greu să începem o activitate sportivă?

Cât este de greu să începem o activitate sportivă?

Îndemnuri de a face zilnic activităţi sportive primim de pretutindeni şi, deşi toţi suntem conştienţi de beneficiile aduse de activitatea sportivă efectuată în mod constant, foarte puţini dintre noi fac sport măcar o dată pe săptămână. Dacă în sfârşit ne hotărâm să începem să facem mişcare, apar noi întrebări: ce sport putem face, de ce echipament avem nevoie, unde putem practica acest sport, de la cine putem învăţa să facem corect exerciţiile, şi aşa mai departe. Astfel, hotărârea de a face sport devine din ce în ce mai grea, fiind în final amânată la nesfârşit, iar cele mai populare sporturi, unde avem rezultate de invidiat, raman aruncatul cu privirea sau plimbatul vorbei.

Lăsând gluma la o parte, dacă totuşi ne invingem lenea este bine să ţinem cont de câteva recomandări care stau la baza oricărui fel de activitate sportivă:

•    începe întotdeauna cu câteva exerciţii pentru incălzirea incheieturilor şi articulaţiilor – vei evita astfel accidentările;
•    fă pauze scurte între seriile de exerciţii fără a suprasolicita muşchii cu un număr mare de repetări, rezistenţa se dobandeşte în timp, fiind consecvent – astfel poţi evita durerile musculare ulterioare;
•    ţine cont întotdeauna de solul pe care îţi vei desfăşura activitatea şi poartă încălţăminte corespunzătoare – îţi protejezi astfel articulaţiile;
•    la fiecare 15 minute poţi bea puţină apă – îţi sporeşti energia pentru următoarele exerciţii;
•    ţine la îndemână un prosop pentru corp şi pentru a-l aşeza pe aparate (în cazul în care mergi la sală) şi unul mai mic pentru faţă, sau şerveţele – utlizarea unui prosop separtat pentru faţă (sau a unor şerveţele) te ajută să-ţi păstrezi tenul curat;
•    dacă ai avut sau încă mai ai probleme de sănătate roagaă medicul să îţi indice sportul pe care îl poţi practica;
•    la finalul şedinţei execută câteva minute exerciţii pentru flexibilitate şi întinderea muşchilor (stretching) – se evită astfel febra musculară.

Alternativa pentru sportul practicat în echipament adecvat ar fi renunţarea la maşina personală, la utilizarea liftului, dar si plimbările lungi într-un ritm alert, pentru care nu aveţi nevoie de recomandări speciale, decât de voinţă şi determinare.

un articol de Roxana Mihul

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram