Cum să-ţi menţii greutatea după dietă

Cum să-ţi menţii greutatea după dietă

De cele mai multe ori, odată terminată dieta persoanele respective se întorc la vechiile obiceiuri alimentare. Încep să mănânce din mâncărurile care fuseseră odată interzise ori renunţă pur şi simplu la sport. În general acestea sunt cele mai des întâlnite greşeli din cadrul vieţii de după dietă. Dieta nu trebuie considerată o practică de tortură şi nici lista mâncărurilor interzise nu ar trebui să fie prea lungă. Dieta ar trebui să te familiarizeze cu alegerile sănătoase nicidecum să te facă să priveşti lupta cu kilogramele în plus ca pe un obiectiv de neatins. Trebuie adoptate acele diete care să se potrivească cel mai bine cerinţelor noastre pentru a elimina din start un grad de dificultate prea mare, care ne-ar împiedica să ducem dieta la bun sfârşit. Evident că pentru obţinerea rezultatelor dorite trebuie să ne înarmăm cu multă perseverenţa.

Dar, aşa cum precizam şi anterior cea mai mare provocare o reprezintă menţinerea stilului de viaţă sănătos. Mai putem oare să ne menţinem greutatea chiar dacă am terminat dieta? Sigur că da! Important este să nu se renunţe la alegerile sănătoase. Aşa că ne-am gândit la câteva sfaturi pentru a-ţi putea menţine greutatea chiar dacă ai terminat dieta.

Sfaturi pentru menţinerea greutăţii după dietă

Pentru multe dintre persoane, pierderea în greutate este doar jumătate din luptă. Pentru ca mai apoi să se ducă o luptă zilnică pentru menţinerea greutăţii. Acest lucru se întâmplă de obicei când se pierde prea mult în greutate de pe urma dietelor draconice. Dacă ai urmat o dietă restrictivă pentru a pierde în greutate va trebui să consulţi un nutriţionist care să-ţi ofere un plan de menţinere a greutăţii care să fie flexibil perioada în care creşti numărul de calorii. Trebuie să se găsească un nou stil de viaţă sănătos care să-ţi permită să-ţi menţii greutatea după dietă. Astfel, menţine o dietă săracă în grăsimi imediat după ce ai slăbit, dar ai grijă ca dieta să nu fie prea restrictiva. Este important ca din când în când să te serveşti din mâncărurile care-ţi fac plăcere pentru a evita sentimentul de nemulţumire, riscând astfel să accentuezi poftele şi mai mult, iar într-un final să abandonezi.
 
Serveşte micul dejun în fiecare zi. Asigură-te că incluzi în meniul pentru micul dejun alimente sănătoase (fructe, legume) care să-ţi crească rata metabolismului, îţi asigură energie şi astfel previi riscul de a mânca exagerat de mult la prânz. În general oamenii sunt de părere că poţi slăbi mai repede înfometându-te. Nu este deloc sănătos, chiar dacă ai terminat dieta şi nu-ţi propui decât să-ţi menţii greutatea şi nimic mai mult de-atât va trebui totuşi să nu abandonezi alegerile corecte şi anume să mănânci înainte de a deveni prea flămând. Care este scopul? Ei bine, dacă nu ştiai înfometându-te prea mult rişti să mănânci şi mai mult. Un aspect deosebit de important îl reprezintă dimensiunea porţiilor. Dacă vrei să-ţi menţii greutatea va trebui să acorzi mai multă atenţie acestui detaliu. Este important să mănânci când te simţi împlinit şi nu cu stomacul plin.

Exerciţiile fizice sunt deosebit de importante. Sportul te ajută astfel să arzi caloriile mai repede (în funcţie de ceea ce ne dorim) sau pur şi simplu să ne menţinem în formă.
Trebuie să eviţi să devii sedentar pentru că acesta este un factor premergător al luării în greutate. O greutate peste limita celei normale poate declanşa apariţia unor afecţiuni. De exemplu ştiai că diabetul este declanşat de obezitate şi nu de nivelul prea mare de zahăr din sânge?
Ar trebui să-ţi faci timp de fiecare dată pentru exerciţiile fizice. Fă exerciţii cât mai des posibil. O rutină în fitness ar trebui să includă nu mai mult de 30 de minute de exerciţii de aerobic cel puţin 3 zile pe săptămână. Alege activităţi care-ţi fac plăcere evitând astfel să te oboseşti. Va trebui să serveşti 3 mese moderate pe zi.

Cântăreşte-te cât mai des,
astfel previi luarea în greutate şi o să ţi se pară mult mai uşor să-ţi menţii greutatea. Această informaţie te va ajuta să-ţi schimbi obiceiurile alimentare sau să creşti numărul de exerciţii fizice pentru a-ţi putea menţine greutatea.

Unii vor face din asta o adevărată “pasiune” se vor cântări în fiecare zi pentru a putea să-şi controleze cât mai bine greutatea. De fapt este recomandat să te cântăreşti o dată pe săptămână. S-ar putea să observi unele oscilări în ceea ce priveşte greutatea. Acest lucru se datorează consumului de alimente şi lichide. Iar atunci când observi că ai luat un pic în greutate este bine să reduci numărul de calorii. Inscrie-te intr-un grup dedicat menţinerii greutăţii după dietă. Grupurile online sunt o bună alegere, dar întâlnirile faţă-n faţă sunt mult mai eficiente. Unele din aceste grupuri oferă o săptămână în care poţi să-ţi monitorizezi greutatea.

Ţine minte toate acele gânduri cu privire la ceea ce vei mânca în fiecare zi. Când ştii deja ce şi mai ales cât vei mânca îţi va fi mult mai uşor să stai departe de unele alimente care îngraşă, de asemenea astfel previi excesul alimentar.
Indicat este să mănânci fără să beneficiezi de distracţii, adică să priveşti la televizor, să citeşti ziarul. Ca să ţi se pară masa şi mai atractivă serveşte-o în compania membrilor familei.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

facebook
youtube
instagram