Home » Info » Mentine-te in forma » Importanta miscarii dupa 50 de ani
Importanta miscarii dupa 50 de ani

Importanta miscarii dupa 50 de ani

Cei 50 de ani de gravitație își spun cuvântul? Învață să îți tratezi organismul cu respectul cuvenit vârstei. Mișcarea face bine, așa că un program de exerciții fizice în rutina ta saptămânală nu va ajuta numai pentru a-ți întreține un corp tonifiat, dar și pentru sănătatea inimii, plămânilor și oaselor tale.

Faptul că ai peste 50 de ani nu trebuie să te împiedice să începi un sport nou sau să continui să le practici pe cele deja cunoscute. Atenție însă, dacă regimul tău de viață a fost unul sedentar, exercițiile fizice trebuie să înceapă ușor, iar dificultatea acestora să fie treptată. Încălzirea joacă un rol important înaintea exercițiilor, deoarece cu cât vârsta ta este mai înaintată, cu atât vei avea mai mult de suferit dacă vei omite încălzirea mușchilor înainte de a depune efort susținut.

De asemenea, este important să înțelegi că la această vârsta cartilagiile osoase sunt ușor uzate, ceea ce înseamnă ca o activitate fizică prelungită, ce presupune de pildă, ridicarea unor greutăți, poate afecta articulațiile. Cu toate acestea, un ritm de viață activ este recomandat indiferent de vârsta ta, iar mișcarea trebuie să ramână oricând o prioritate pe lista activităților tale zilnice. Nu trebuie să te gândești că nu ai timp să frecventezi o sală de sport pentru că  mersul în pas vioi ori grădinăritul sunt activități la îndemână pentru a-ți pune corpul in mișcare.

Beneficiile activităților sportive după 50 de ani

Somnul este îmbunătățit. Sănătatea ta generală depinde de calitatea somnului. Exercițiile au un cuvânt important de spus, deoarece adesea ajută să dormi mai profund.

Crește starea de bine și încrederea în sine. Endorfinele produse în timpul exercițiilor te pot ajuta să te simți mai bine și pot reduce tristețea sau depresia. Fiind activ și mai puternic te ajută în mod natural să fii mai sigur pe tine.

Sportul îți ajută creierul. Menținându-ți creierul activ poți preveni pierderea memoriei, declinuri cognitive sau chiar încetini progresul tulburărilor creierului precum boala Alzheimer.

Ei au arătat că vârsta nu îi împiedică să facă sport

Stanislaw Kowalski – polonezul în vârstă de 104 ani a încheiat o cursă de alergare de 100 m în 32 secunde

Harriette Thompson – la 91 de ani, sportiva de peste Ocean a încheiat un marathon în 7 ore

Dacă nu v-ați convins încă, urmăriți un film la fel de motivațional ca exemplul celor de mai sus aici

 

 

Voi ce sporturi practicați?

Similar posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *