Home » Tu ce experienta ai? » Obiceiuri dăunatoare la sala de fitness
Obiceiuri dăunatoare la sala de fitness

Obiceiuri dăunatoare la sala de fitness

Crezi că suprasolicitarea este singura greşeală majoră pe care o poţi face la sala de fitness? Ei bine, obiceiul de a lucra într-un spaţiu organizat duce la unele deprinderi ce ar putea să întârzie rezultatele antrenamentului, ba chiar să îţi dăuneze fizic.

Citeşte mai jos câteva dintre aceste obiceiuri negative, de care ar fi bine să te dezobişnuieşti cât mai curând.

Lucrezi prea mult la acelaşi aparat

Nimeni nu spune că banda de alergat, bicicleta staţionară sau cea eliptică nu sunt eficiente, însă ce e prea mult strică. Mai ales dacă vorbim despre aparatele care nu urmează mişcările fireşti ale corpului nostru. Antrenamentul repetat şi exagerat ar putea provoca dureri sau chiar accidentări la nivelul gleznei şi al genunchiului.

Ideal ar fi să optezi pentru exerciţii care să îţi lucreze constant toate grupele mari de muşchi şi să variezi aparatele de fitness. Fă schimbări majore la fiecare două săptămâni, astfel încât să îţi diversifici atrenamentul. Vei fi mai eficient, riscul de accidentare va scădea, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.

Te duci la sală mai mult pentru socializare

E bine să îţi faci prieteni într-un cadru pe care îl frecventezi regulat, dar să nu uităm scopul principal al acestei activităţi. Dacă mai mult vorbeşti decât lucrezi, e semn că nu te afli în locul potrivit sau că ai început să îţi neglijezi antrenamentele. Acest tip de comportament îţi poate fi dăunător atât ţie, cât şi celor din jur, care nu se mai pot concentra pe obiectivele sportive.

Nu frecventezi niciun curs cu instructor

Pe lângă aparatele fitness şi cardio, orice sală care se respectă oferă şi şedinţe specializate de aerobic, step, zumba, yoga, Pilates etc. Chiar dacă îţi place să crezi că tu ştii toate trucurile într-ale antrenamentului eficient sau că nu ai nevoie de îndrumare şi diversitate, lucrurile nu stau tocmai aşa.

Din când în când, este chiar indicat să încerci o şedinţă nouă şi să înveţi de la instructorul din faţa ta. Pe lângă faptul că vei cunoaşte noi tipuri de antrenament, vei vedea că organismul se detensionează şi lucrează apoi mai eficient.

Mergi la sală doar după o perioadă în care ai făcut excese alimentare

Dacă faci asta periodic, e semn că antrenamentul fizic nu reprezintă pentru tine un stil de viaţă sănătos, ci mai degrabă un remediu temporar. Din păcate, eşti într-un cerc vicios, pentru că imediat după ce sportul dă rezultate, cazi pradă tentaţiilor dulci, grăsimilor sau celorlalte alimente care te vor aduce în punctul de plecare.

Nu te concentrezi asupra antrenamentului fizic

Pe lângă socializare, ai putea face greşeala de a vedea ora aceea de fitness ca pe o modalitate relaxantă de a răspunde emailurilor, de a sta pe Facebook sau de a citi articole pe internet. O atitudine dăunătoare pentru că îţi soliciţi vederea şi concentrarea asupra unor activităţi pe care le practici, probabil, pe parcursul întregii zile. Ba mai mult, nu te concentrezi asupra antrenamentului fizic, aşa că nici rezultatele nu au cum să apară prea curând.

un articol de Marina Râşnoveanu

Sursa foto: breaffyhouseresort.com

Similar posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *