Home » Retete sanatoase » Cum sa incepem sa facem sport » Brain fitness » Alergatul – un eficient antrenament cerebral
Alergatul – un eficient antrenament cerebral

Alergatul – un eficient antrenament cerebral

Beneficiile alergatului sunt deja binecunoscute. O mai bună funcţionare a sistemului cardiovascular, pierderea câtorva kilograme, un tonus bun – sunt doar câteva dintre avantajele fizice ale acestei forme de mişcare.

Recent, cercetătorii au dorit să stabilească în ce măsură alergatul ne poate fi de ajutor atunci când vine vorba despre funcţiile creierului. Rezultatele mai multor studii dezvăluite în cadrul întâlnirii anuale a Societăţii de Neuroştiinţă din San Diego, Statele Unite ale Americii, şi citate de site-ul The Salem News au arătat în mod clar că alergatul este un eficient antrenament şi pentru minte.

Oamenii de ştiinţă susţin că, pe lângă ameliorarea depresiei, alergatul previne pierderile de memorie şi simptomele asociate bolii Parkinson. Citeşte mai jos câteva dintre concluziile specialiştilor.

•    Memorie mai bună, chiar şi după înaintarea în varstă

Într-unul dintre studiile realizate pe animale, cele care exersaseră la banda de alergat timp de cel puţin 4 luni au avut rezultate foarte bune la testele de memorie, după câţiva ani, când au înaintat în vârstă. Cercetătorii au examinat şi materia albă cerebrală, reţeaua de neuroni care transmit mesaje de la o zonă la alta a creierului, şi s-a stabilit că subiecţii activi din punct de vedere fizic aveau mai puţine zone “afectate”. Acest rezultat a fost înregistrat, de asemenea, şi în cadrul unor studii realizate pe oameni.

•    Exerciţiile fizice, în special alergatul, anulează bradikinezia

Bradikinezia reprezintă o încetinire a mişcărilor voluntare, unul dintre semnele bolii Parkinson, dar şi o manifestare care afectează mai mult de jumătate dintre persoanele cu vârsta de peste 80 de ani.

•    Alergatul îmbunătăţeste mobilitatea

În cadrul unui studiu realizat la Louisiana State University, animalele care au exersat pe banda de alergat timp de 12 zile consecutiv şi-au îmbunătăţit mobilitatea şi asta pentru că exerciţiile au crescut nivelul de dopamină, o substanţă care ajută mişcarea.

•    Mişcarea fizică constantă ameliorează depresia

Specialiştii universităţii din Newcastle au demarat un studiu având ca subiecţi persoane cu vârsta între 15-25 de ani, toate diagnosticate în prealabil cu depresie. Ei bine, după 12 săptămâni în care au alergat constant, în fiecare zi, doar 2 dintre ele mai prezentau semnele acestei afecţiuni.

un articol de Marina Rasnoveanu

Sursa foto: suffolkvoice.net

Similar posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *