Home » Retete sanatoase » Cum sa incepem sa facem sport » Brain fitness » Alegeri care îţi vor schimba viaţa – cum ne influenţează sportul, dieta şi meditaţia
Alegeri care îţi vor schimba viaţa – cum ne influenţează sportul, dieta şi meditaţia

Alegeri care îţi vor schimba viaţa – cum ne influenţează sportul, dieta şi meditaţia

Alegerile pe care le facem de-a lungul vieţii ne impacteaza pozitiv sau negativ. La asta s-au gândit şi specialiştii americani atunci când au demarat un studiu amplu privind efectul diverselor tipuri de exerciţii şi stiluri alimentare asupra corpului şi creierului nostru.

Starea de bine, atât la nivel fizic, cât şi la nivel psihic, se dobândeşte în timp, în urma unor alegeri fericite, cum ar fi alimentaţia potrivită, exerciţii fizice regulate sau meditaţie. Cercetarea complexă, citată de site-ul Science Daily a fost prezentată de curând la întâlnirea anuală a Societăţii de Neuroştiinţă, Neuroscience 2013, cea mai mare sursă de ştiri cu privire la ştiinţa creierului.

Iată mai jos câteva concluzii utile la care au ajuns specialiştii în urma mai multor studii pe acest subiect:

•    Doar 12 zile consecutive de exerciţii fizice îmbunătăţeşte funcţia mişcării.
Un studiu realizat pe şobolanii mai în vârstă a demonstrat că mişcarea contribuie la păstrarea şi îmbunătăţirea funcţiei de mişcare. Efectul se datorează, se pare, schimbării nivelului de dopamină. Aşadar, mişcarea ar putea opri mişcările lente, un comportament asociat deseori cu îmbătrânirea.

•    Yoga, meditaţia şi alte antrenamente mind-body ne ajută să învăţăm mai bine o interfaţă creier-computer. Persoanele cu paralizie, de exemplu, sunt dependente de învăţarea acestor programe creier-computer. Astfel, s-a demonstrat că yoga, meditaţia sau alte antrenamente mind-body au implicaţii benefice în acest sens.

•    Exerciţiile regulate îmbunătăţesc funcţia memoriei.
Un alt studiu realizat pe şobolanii mai în vârstă a relevat faptul că exerciţiile regulate, practicate pe termen lung au îmbunătăţit considerabil funcţia memoriei şi a crescut numărul vaselor de sânge din materia albă a creierului, cea care transportă informaţia în diferite zone ale creierului. Creşterea fluxului sanguin ar fi explicaţia pentru o memorie mai bună.

•    Exerciţiile fizice regulate îi ajută pe tineri să depăşească simptomele depresiei,
arată un alt studiu pilot. Rezultatele sugerează că mişcarea fizică ar putea fi integrată ca un tratament eficient în depresia manifestată la adolescenţi.

•    O dietă săracă în calorii înlătură efectele îmbătrânirii asupra funcţiei mişcării.
Asta susţine o altă cercetare care a avut ca subiecţi şobolanii de vârstă mijlocie. Rezultatele sugerează că schimbările în ceea ce priveşte dieta sunt la fel de importante şi au efecte similare cu cele ale exerciţiilor fizice.

un articol de Marina Rasnoveanu

Similar posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *