Home » Cum te misti » Activitati sportive de familie » Exerciţiile fizice în timpul sarcinii – benefice pentru sănătatea vasculară a copilului
Exerciţiile fizice în timpul sarcinii – benefice pentru sănătatea vasculară a copilului

Exerciţiile fizice în timpul sarcinii – benefice pentru sănătatea vasculară a copilului

Sportul în timpul sarcinii este considerat încă un subiect controversat. Deşi cei mai mulţi specialişti recomandă femeilor însărcinate aproximativ 30 de minute de exerciţii moderate, cu o frecvenţă de 5-7 zile pe săptămână, unii medici sunt sceptici în privinţa acestui aspect.

E drept că starea de sănătate a mamei sau modul în care decurge sarcina sunt primordiale în decizia privind integrarea unui antrenament fizic regulat, însă trebuie să ştii că din ce în ce mai multe studii vin să confirme efectele pozitive ale sportului asupra mamei şi a copilului.

Potrivit unui studiu recent, realizat de profesorul Jeff Gilbert alături de echipa sa şi publicat în revista Experimental Physiology, citat de site-ul Health 24, exerciţiile fizice în timpul sarcinii “programează” sănătatea vasculară a copiilor, atât în primii ani de viaţă, cât şi la vârsta adultă.

Rezultatele studiului arată că sportul în timpul sarcinii ar putea avea implicaţii pozitive în privinţa scăderii riscului dezvoltării bolilor cardiovasculare mai târziu, în viaţă.

Pe lângă efectul semnificativ asupra funcţiei vasculare, s-a constat de asemenea şi modificarea semnificativă a celulelor musculare netede vasculare, acele celule situate la nivelul pereţilor arterelor şi a venelor.

Studiul a fost realizat pe porci, modele superioare rozătoarelor, folosite până acum în astfel de proiecte. După ce animalele gestante au mers timp de 20-45 de minute pe banda de alergat, timp de 5 zile pe săptămână, cercetătorii au analizat prin tehnici in vitro arterele femurale ale puilor, ajunşi la vârsta adultă.

Cercetarea este cu atât mai interesantă, cu cât aduce date noi cu privire la implicaţiile pozitive ale sportului asupra copiilor, dar ajunşi la vârsta adultă. Bineînţeles, sunt necesare şi alte cercetări ulterioare, pe oameni, care să se concentreze pe alte aspecte. Studiul mai sus menţionat şi altele de acest gen vin doar să ofere femeilor însărcinate o imagine de ansamblu, pentru a lua cele mai bune decizii pentru ele, dar şi pentru făt.

Care sunt exerciţiile fizice recomandate femeilor însărcinate?

Pe lângă rezultatele studiilor cu obiective ceva mai complexe, se ştie deja că sportul în timpul sarcinii îmbunătăţeşte starea gravidei, somnul, reduce durerile din această perioadă, previne şi tratează diabetul gestaţional. Exerciţiile fizice moderate şi cele cu impact minim sunt cele recomandate, aşa că optează între mers pe jos, înot, exerciţii aerobice cu impact minim, dans, Yoga sau stretching.

un articol de Marina Rasnoveanu

Sursa foto: sxc.hu/photo/1413393
 

Similar posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *