Home » Retete sanatoase » Cum sa incepem sa facem sport » Brain fitness » Sportul scade riscul de comportament suicidar
Sportul scade riscul de comportament suicidar

Sportul scade riscul de comportament suicidar

Mai multe studii anterioare au arătat că exerciţiile fizice regulate pot diminua considerabil simptomele depresiei sau ale anxietăţii. Mai nou, cercetătorii din Suedia au demonstrat că adolescenţii care fac sport prezintă mai puţine riscuri de a se confrunta la maturitate cu un comportament suicidar.

Rezultatele studiului citat de site-ul RedOrbit şi realizat de oamenii de ştiinţă de la Sahlgrenska Academy din cadrul Universităţii suedeze Gothenburg ar putea servi în viitor ca punct de reper pentru eventuale proiecte de prevenire a sinuciderii.

Efectele benefice ale sportului în adolescenţă – eficiente chiar şi după 42 de ani

Pentru început, s-a constatat că adolescenţii care practică exerciţii fizice în mod regulat au o stare mentală mult mai bună, fiind mai puţin susceptibili de a de confrunta mai târziu cu un comportament suicidar .

În plus, echipa de cercetători a avut ca subiecţi peste 1.1 milioane de bărbaţi suedezi, născuţi între 1950 şi 1987. Condiţia lor fizică a fost măsură prin testele obligatorii din timpul examenului pentru serviciul militar. Rezultatele au fost comparate apoi cu înregistrările privind cauza morţii sau confruntarea cu diverse boli, inclusiv comportamente deviante.

Concluzia a fost aceea că persoanele care la vârsta de 18 ani nu făceau sport în mod regulat şi nu aveau o condiţie fizică bună prezentau un risc de 1.8 ori mai mare de comportament suicidar. Ba mai mult, riscurile erau evidente chiar şi după 42 de ani de la efectuarea acestor testări.

Deşi există şi alte cercetări care atestă efectele pozitive ale sportului asupra mentalului nostru, acest studiu este primul care demonstrează că eficacitatea antrenamentului fizic poate dura zeci de ani.

Exerciţiile fizice moderate ne asigură buna dispoziţie şi atenuează manifestările anxietăţii

•    Antrenamentele regulate sporesc activitatea cerebrală în lobii frontali şi hippocampus. În plus, exerciţiile cresc nivelurile de serotonină, dopamină şi norepinefrină, neurotransmiţători asociaţi cu buna dispoziţie. În plus, medicamentele antidepresive acţionează tocmai prin stimularea acestor substanţe.

•    Depresia cronică poate fi atenuată după doar 5 minute de exerciţii moderate.

•    Antrenamentele regulate îi ajută pe anxioşi să facă faţă mai bine atacurilor de panică, reacţionând mai bine în faţa unor reacţii ca ameţeală, palpitaţii sau transpiraţii – manifestări specifice anxietăţii.

•    Orice formă de mişcare fizică este recomandată în aceste situaţii, însă un studiu publicat în Preventive Medicine menţionează că doar 2.5-7.5 ore pe săptămână de activitate fizică moderată sunt suficiente. Un antrenament prea intens sau prelungit ar putea avea tocmai efectul contrar.

un articol de Marina Rasnoveanu

Similar posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *