Home » Cum te misti » Sfatul specialistului » Antrenamentul Tabata, mai eficient decât exerciţiile cardio
Antrenamentul Tabata, mai eficient decât exerciţiile cardio

Antrenamentul Tabata, mai eficient decât exerciţiile cardio

Obişnuim să credem că antrenamentul cardio este cel care ne poate oferi cele mai bune rezultate, în cel mai scurt timp posibil. Ce ai zice, însă, dacă ai afla că cercetătorii au dovedit superioritatea unui nou tip de antrenament?

Programul încărcat, exerciţiile interminabile din sala de fitness sau din parc te determină uneori să scurtezi timpul antrenamentului , reducând astfel şi eficienţa lui. Ei bine, specialiştii implicaţi în studiul realizat la Auburn University au stabilit că, pentru a slăbi sau a ne menţine în formă, nu avem nevoie decât de 4 minute.

Zilnic, 4 minute de antrenament Tabata sunt de 5 ori mai eficiente decât acelaşi interval de exerciţii cardio. Cea care a măsurat pentru prima dată modalitatea în care acţionează acest antrenament mai puţin cunoscut este Michele Olson, o autoritate în materie de fitness şi sport. Olson a susţinut la finalul cercetării că aceste exerciţii stimulează considerabil metabolismul şi ritmul cardiac, arzând mult mai multe calorii decât o sesiune cardio obişnuită.

Cu alte cuvinte, în 4 minute de Tabata interval training arzi acelaşi număr de calorii pe care l-ai consuma dacă ai merge în ritm alert, timp de 20 de minute. Olson susţine că concluziile studiului său sunt extrem de importante atât pentru atleţii profesionişti, amatori, cât şi pentru instructorii fitness.

Ce este antrenamentul Tabata?

Planul fizic a fost conceput de antrenorul olimpic de patinaj viteza, Izumi Tabata. Antrenorul a testat la un moment dat rezultatele înregistrate de două grupe de subiecţi, implicate fie în exerciţii moderate spre intense, fie în antrenament intens. La final, a constatat că ultima categorie a prezentat îmbunătăţiri atât ale sistemelor aerobice, cât şi ale celor anaerobice.

Orice tip de exerciţiu intens se poate plia cu succes în acest antrenament, regula de baza fiind următoarea: execuţi timp de 20 de secunde mişcarea respectivă, faci 10 minute pauză, după care trebuie să repeţi regula de 20-10, cu acelaşi exerciţiu sau cu un altul. Antrenamentul se derulează pe parcursul a doar 4 minute, deci vor fi în total 8 runde.

Aşadar, antrenamentul Tabata poate fi considerat planul sportiv ideal persoanelor ocupate sau a celor care îşi doresc maxim de rezultate într-un timp minim. În plus, mişcările acestui program sunt flexibile, pot fi alese chiar de noi, în funcţie de preferinţe şi pot fi executate atât dimineaţa, cât şi seara, acasă, atunci când nu mai avem timp pentru a merge la sala de fitness.

un articol de Marina Rasnoveanu

Similar posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *